English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

برگزاری 40 جشن گلریزان در استان اردبیل از ابتدای سال

علی‌رغم محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس منحوس کرونا ستاد دیه استان اردبیل از ابتدای سال تاکنون در قالب جشن‌های مجازی نسبت به برگزاری 40 آیین گلریزان ویژه آزادی زندانیان غیرعمد اقدام نموده است.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، به منظور رسیدگی به روند آزادی زندانیان جرایم غیرعمد علی شمس، بازرس مدیر عامل ستاد دیه کشور از نمایندگی این نهاد حمایتی در استان اردبیل بازدید کرد.

در این بازدید 3 ساعته شمس با تقدیر از رییس کل دادگستری استان در تسهیل شرایط آزادی بدهکاران غیربزهکار گفت: اردبیل در شمار استان‌های موفق در حوزه جلب مشارکت‌های مردمی و جمع‌آوری کمک‌های نوعدوستانه خیرین است و در این زمینه که تمام کشور درگیر مهار ویروس کرونا با مدیریت و اجرای 40 آیین گلریزان و جمع‌آوری مبلغی معادل 29میلیارد ریال زمینه آزادی ده‌ها مددجوی نیازمند را فراهم نموده است.

وی با اشاره به برنامه پنچ ساله ستاد دیه مرکز که از سال 95 تا به امروز از حبس بسیاری پیشگیری کرده و از استخلاص بسیاری از زندانیان حکایت دارد گفت : با بررسی بعمل آمده و با در نظر گرفتن شاخص تورم  و وضعیت اقتصادی استان اردبیل، جذب کمک‌های مردمی در استان رشد داشته است.

شمس افزود: رسالت ستاد دیه آزادی زندانیان جرایم غیر عمد و بدهکاران مالی است و در این زمینه سیاست‌های مجموعه همواره حول این مهم بوده است که پیش از اختصاص کمک‌های مردمی به هر پرونده باید تا حدّ امکان از شاکی یا شکات پرونده گذشت رضایتمندانه اخذ و در ادامه با استناد به آورده مددجو و ارایه تسهیلات بانکی، در جهت طرح دادخواست اعسار به مددجویان معاضدت حقوقی داد.

وی در خصوص عملکرد پنج ساله نمایندگی ستاد دیه اردبیل گفت: خوشبختانه در استان با رشد آزادی‌ها مواجه بودیم و البته این امر نباید به عنوان یک معیار مثبت تلقی شود چرا که ما باید سعی کنیم بنا بر وسع و بنابر امکانات موجود از ورود افراد به زندان ممانعت به عمل آوریم. بعد سال 1396 کاهش ورودی‌ها نیز ثبت شده است اما این آمار هرگز با عنایت به بافت سنتی و مذهبی مردم شریف اردبیل زیبنده نیست.

1

انتهای پیام /

۷ آبان ۱۳۹۹ ۱۵:۱۳
تعداد کلیک: ۸۹۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.