English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 72 زندانی غیرعمد استان خوزستان در طرح «سفینه النجاه»

در آیینی با حضور رئیس کل دادگستری استان خوزستان آیین آزادی ۷۲ زندانی غیرعمد تحت حمایت ستاد دیه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، پویش مردمی «سفینه النجاه» که از ابتدای ماه محرم تا پایان ماه صفر در استان خوزستان مدیریت و اجرا شد تا به امروز با جمع‌آوری مبلغی بالغ بر 10 میلیارد تومان زمینه آزادی 72 نفر از محکومان مالی و بدهکاران دیات ناشی از حوادث رانندگی را فراهم نمود.

در مراسم آزادی این بدهکاران غیربزهکار که با حضور حجت‌الاسلام صادق مرادی رییس کل دادگستری و رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان، مسلم رحیمی مدیرکل صداوسیمای مرکز خوزستان، علی محمدی مدیرعامل فولاد خوزستان، محمود یارعلی‌زاده نایب رییس هیات مدیره شرکت فولاد اکسین و جمعی از خیرین شهر اهواز حجت‌الاسلام هاشم‌نیا مدیر نمایندگی ستاد دیه در استان با تقدیر از همیاری خالصانه خیرین گفت: مجموع بدهی زندانیان آزاد شده رقمی بالغ بر ۵۵۰ میلیارد ریال بود که در فرآیند رسیدگی تا میزان ۱۶۰ میلیارد ریال از شکات گذشت رضایتمندانه اخذ و الباقی از سوی خیرین تامین شد.

وی افزود: جشن گلریزان در این استان نه فقط برای مساعدت از یک مستمند در بند بلکه بیشتر با هدف فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن برخی قوانین و مقررات بانکی برگزار می‌شود که تا با آگاهی بخشی به سهم خود مانع از ورود ناخواسته بسیاری از همشهریان و هموطنان به بند باشیم.

قدرت‌ هاشم‌نیا با اشاره به عواقب حبس برای برخی خانواده‌ها اظهار کرد: زندانی شدن کسانی که به دلیل جرایم غیرعمد راهی زندان شده‌اند نه فقط کمک به شاکی یا شکاتی است که حقوق حقه‌شان زایل شده، نه فقط حمایت از شخص زندانیان بدون پشتوانه مالی است، بلکه مجموعه این‌ها تلاشی است در راستای ارتقاء سلامت اجتماعی و پیشگیری از وقوع بسیاری از فسادها و بزه‌ها. حبس این زندانیان فشارها و سختی‌های بی‌شماری را به فرزندان و همسران آن‌ها وارد کرده و در غیاب نان‌آور خانه این عزیزان بیش از هر موعدی در آستانه مشکلات قرار می‌گیرند که برخی از این مسائل تا فروپاشی یک خانواده پیش می‌رود.

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام مرادی رییس کل دادگستری استان خوزستان در سخنانی اظهار کرد: دو شرکت فولاد خوزستان و فولاد اکسین در کنار تولید پایدار محصولات فولادی با برداشتن گامی موثر در عمل به فرمایش مقام معظم رهبری که همانا حمایت از اقشار ضعیف است در کشور خوش درخشیدند.

وی افزود: شرکت فولاد خوزستان در کنار تامین نیاز کارکنان خود، در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی و کمک‌رسانی به شهروندان، اقدامات چشمگیری را انجام داده است. این مایه مباهات است که شرکت‌های فولاد خوزستان و فولاد اکسین در کنار سنگر تولید، در حوزه خدمت‌رسانی به مردم نیز فعالیت دارند.

مرادی یادآور شد: همچنین هیچ لذتی بالاتر از دستگیری از برادر مومن و دینی نیست و در این زمینه خداوند متعال توفیق کمک‌رسانی و دست گرفتن از بندگان مستحق را به بندگان خاص خود اعطا می‌کند.

گفتنی است، در پایان مراسم مددجویان آزاد شده با دریافت یک جلد کلام الله مجید و یک شاخه گل برگه‌های آزادی خود را دریافت نمودند.

1

انتهای پیام /

۳ آبان ۱۳۹۹ ۱۰:۰۶
تعداد کلیک: ۸۵۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.