English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

بی‌دقتی سرپرست تیم ورزشکاران ایرانی را عزادار کرد

سرپرست یک باشگاه ورزشی در شهر یزد جهت اعزام گروهی از نوجوانان استان به کشور گرجستان با یکی از دوستان خود به توافق می‌رسد اما یک حادثه تمامی معادلات را برهم می‌زند.

به گزارش خبرنگار مهـر، سرپرست یک باشگاه ورزشی در شهر یزد جهت اعزام گروهی از نوجوانان استان به کشور گرجستان با یکی از دوستان خود به نام «عمار - ز» که به زعم خودش با سفرهای خارجی آشنایی داشته توافق می کنند و مسئولیت تمامی این سفر را شامل رزرو بلیت، اخذ ویزا، رزو هتل و ... به عهده دوست خویش می‌گذارد.

گروه ۱۲ نفره نوجوانان در مرداد سال ۱۳۹۷ به همراه آقاعمار به کشور گرجستان سفر کرده و در یکی از هتل‌های شهر تفلیس ساکن می‌شوند.

درست یک روز بعد از اسکان در شرایطی که سرپرست گروه نوجوانان را به محل دریاچه تفلیس (واقع در ۱۰ کیلومتری شمال شهر) جهت تفریح و شنا برده بود و محوطه‌ای را به وسعت کم برای آن‌ها انتخاب کرده و خود به فاصله زیاد از آن‌ها مشغول تدارک ناهار می‌شود. در هنگامی که بچه‌ها در ابتدای دریاچه مشغول توپ بازی بودند در یک لحظه حین بازی توپ آن‌ها در فاصله تقریباً ۵۰ متری از محوطه در داخل دریاچه می‌افتد.

هنگامی که دو نفر از اعضای گروه دنبال توپ می‌روند به دلیل تغییر عمق دریاچه در منطقه گرفتار می‌شوند، با رؤیت واقعه یکی از دوستان این دو نوجوان هم دل به آب می‌زند تا شاید بتواند آن‌ها را نجات دهد که متاسفانه به دنبال آن واقعه تلخ حادثه‌ای تلخ‌تر رقم می‌خورد. چرا که این ورزشکار یزدی نیز گرفتار شده و علی‌رغم آگاهی دیرهنگام و تلاش‌های فراوان سرپرست، دو نفر از بچه‌ها کشته و یک نفر هم به شدت از ناحیه ریه و معده با مشکلات جدی مواجه می‌شود.

بعد از این اتفاق و بعد از بازگشت به کشور طی پیگرد قانونی و طرح شکایت از سرپرست باشگاه ورزشی و ایضا سرپرست گروه به درصد تقصیر به پرداخت دیات افراد فوت شده محکوم می‌شوند.

در رسیدگی قضائی به این پرونده آقاعمار به علت عدم رعایت مقررات و موازین قانونی منجر به قتل غیرعمدی به میزان ۵۰ درصد دو دیه مرد مسلمان در ماه حرام محکوم و حسب دادنامه صادره از شعبه ۱۰۷ دادگاه عمومی جزایی یزد و در ادامه طی دادنامه ارسالی از سوی شعبه ۱۲ دادگاه تجدیدنظر در مجموع به پرداخت دیه کامل و تحمیل ۱۸ ماه حبس تعزیری محکوم می‌شود بابت همین حکم نامبرده از ابتدای شهریور سال جاری در یکی از زندان‌های استان یزد تحمل حبس می‌کند.

حسب اعلام واحد اجرای احکام کیفری، مبلغ دیه ۵۰ درصدی دو مرد مسلمان به نرخ سال ۹۹ مبلغی بالغ بر ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال می‌باشد که در این راستا علی‌رغم تلاش کمیته صلح و سازش ستاد دیه ضمن مذاکرات متعدد با شکات تا به امروز والدین نوجوان‌های از دست رفته حاضر نشده‌اند ریالی را برای تسهیل شرایط آزادی این زندانی گذشت نمایند.

طبق تحقیقات محلی و میدانی در خصوص وضعیت اجتماعی و اقتصادی مددجوی تحت حمایت ستاد دیه استان یزد که از خانواده ایثاگران دفاع مقدس هستند تا پیش از حبس در خانه پدری سکونت داشت و طبق استعلام به عمل آمده فاقد هر گونه اموالی اعم از منقول و غیرمنقول است.

ستاد دیه با احراز نیازمندی و کشف درصد تقصیر این فرد در وقوع ماجرا هرچند تا میزان ۲ میلیارد ریال به نامبرده در قالب تسهیلات بانک عامل به وی کمک کرده اما هم در تأمین تضامین بانکی و هم در پرداخت الباقی بدهی این فرد مستاصل است.

خیرین و نیکوکارانی که تمایل دارند یاری‌گر این ورزشکار در حبس باشند، می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب‌های ستاد دیه کشور به‌قرار ۷۴/۷۴ بانک ملت شعبه مستقل مرکزی، ۷۷۷۷ بانک تجارت شعبه مرکزی، ۸۸۸۸ بانک صادرات شعبه مرکزی یا ۵۵۵۵۵ بانک ملی واریز کرده و برای اختصاص مبلغ پرداختی جهت آزادی این فرد یادشده فیش پرداختی را با تحریر موضوع کمک انجام‌شده به شماره ۸۸۹۱۶۰۱۱ دورنگار کنند. روابط عمومی ستاد دیه با تلفن ۸۸۹۱۶۰۱۲ الی ۱۵ پاسخگوی سوالات شما در این زمینه خواهد بود.

انتهای پیام /

۲۷ مهر ۱۳۹۹ ۱۵:۰۴
تعداد کلیک: ۸۶۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (1 رای)
  • غلامرضا صالحی
  • ۲۸ مهر ۱۳۹۹ ۱۰:۴۸
  • 0
  • 0
    1

بهتر بود راه آسان‌تری برای کمک معین می‌کردید پرداخت اینترنتی و اس ام اس روش های در دسترس تری هستند


امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.