English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

270 زندانی جرایم غیرعمد در انتظار کمک خیران

مدیرعامل ستاددیه شعبه استان آذربایجان‌شرقی گفت: 270 زندانی جرایم غیرعمد زندان‌های این استان در انتظار آزادی به سر می‌برند.

حجت‌الاسلام و المسلمین «علی محرمی» در گفت‌وگو با «حمایت» اظهار کرد: امسال در حدود 170 نفر با کمک ستاد دیه شعبه استان از زندان‌ها آزاد شدند که بیشترین جرایم غیرعمد رخ داده مربوط به تصادف‌های رانندگی و مهریه بوده است.

 

وی با اشاره به نقش مهم خیران در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد نیز توضیح داد: 8 همایش برای جذب خیران در این استان برگزار شده است که بر این اساس با شهرک‌های صنعتی، مدیران صنعتی، کارخانه‌های فعال و... رایزنی‌های مختلف صورت گرفت و خوشبختانه با کمک‌های مختلف آنها، آزادی برخی زندانیان واجد شرایط رقم خورد.

 

محرمی همچنین تاکید کرد: با کمک رسانه‌ها برنامه‌های مختلفی نیز در راستای جذب خیران فراهم شده و گزارش‌های مختلفی ارائه شده است که 15 گزارش نیز در بخش‌های مختلف خبری پخش شده است.

 

مدیرعامل ستاد دیه شعبه استان آذربایجان‌شرقی همچنین خاطرنشان کرد: از خیرانی که در سال‌های قبل در مراسم گلریزان شرکت کردند نیز دعوت شد تا در برنامه‌های مختلف تلویزیونی شرکت کنند.

 

وی با اشاره به آزادی زندانیان در ایام سوگواری امام حسین علیه‌السلام نیز یادآورشد: ۲ نفر از خیران با مراجعه به ستاد دیه استان ضمن پرداخت مبلغی معادل ۱۲۰ میلیون ریال کمک نقدی که بخشی از هزینه طبخ غذایی احسان سالیانه ویژه ایام عزاداری سالار شهیدان بود زمینه آزادی ۲ نفر زندانی جرایم غیرعمد را فراهم کردند. 

بدون بیمه‌نامه شخص ثالث رانندگی نکنید

 

این مقام مسئول در ستاد دیه استان آذربایجان‌شرقی در ادامه سخنانش با توصیه وتاکید بر خرید بیمهنامه شخص ثالث به رانندگان، خاطرنشان کرد: از آنجایی که پرداخت دیه یکی از دلایل زندانیان جرایم غیرعمد است بنابراین رانندگان بدون داشتن بیمه نامه اقدام به رانندگی نکنند.

 

وی به جوانان نیز توصیه کرد: مهریه سنگین ضامن خوشبختی و دوام یک زندگی نیست بنابراین به اندازه توان مالی تان میزان مهریه را تعیین کنید زیرا برخی‌ها ممکن است به ازدواج با دیدگاه مادی نگاه کنند بنابراین مهریه ‌های سنگین موجب فروپاشی خانواده و افزایش تعداد زندانیان جرایم غیرعمد خواهد شد.

 

زندانیان جرایم غیرعمد چشم انتظار کمک خیران

 

محرمی در ادامه این گفت وگو با اشاره به اینکه در حال حاضر 270 زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان آذربایجان شرقی به‌سر می‌برند، تصریح کرد: این زندانیان در انتظار کمک خیران هستند تا از زندان آزاد شوند.

 

 مدیرعامل ستاد دیه  شعبه استان آذربایجان شرقی با اشاره به ورشکستگی یکی از شرکتهای بیمه نیز ادامه داد: تعدادی از زندانیان جرایم غیرعمد استان به دلیل ورشکستگی این شرکت بیمه به زندان افتاده اند که از مسئولان درخواست می‌کنیم تا برای رفع این مشکل نیز اقدام کنند.

 

وی تاکید کرد: ستاد دیه استان به زندانیان جرایم غیرعمد تسهیلاتی با سود 4درصد و گاه بلاعوض نیز اعطا می‌کند تا از این طریق افرادی که مجرم نیستند بتوانند به آغوش خانواده بازگردند.

 

محرمی رضایت شکات را یکی دیگر از راه های آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ذکر کرد و در این باره افزود: درصدی از بدهی‌ها با رضایت شکات بخشیده می‌شود که گام بزرگی در راستای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد است.

 

مدیرعامل ستاد دیه شعبه استان آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به نقش بسیار چشمگیر و مهم خیران و کمک‌های مردمی در جشن گلریزان امسال توفیق الهی و احساس مسئولیت در قبال هموطنان را مهمترین عامل در برداشت قدم های خداپسندانه دانست.

 

وی با اشاره به آزادی 30 زندانی جرایم غیرعمد در مهرماه سال جاری نیز توضیح داد: برای آزادی این تعداد زندانی بیش از 11 میلیارد و 70 میلیون ریال از محل اعتبارات ستاد دیه کشور، کمک های مردمی گلریزان 93 و صندوق تامین خسارت های بدنی پرداخت شده است.

 

محرمی به میانگین سنی پایین زندانیان جرایم غیرعمد نیز اشاره کرد و در این باره توضیح داد: میانگین سنی زندانیان 33سال است که اکثر محکومان پرداخت دیه در سنین جوانی هستند بنابراین باید هشدارها در این زمینه جدی گرفته شود.

 

وی خاطرنشان کرد: افراد خیر و نیکوکاری که علاقه‌مند کمک به آزادسازی زندانیان غیرعمد هستند می توانند با هر مقدار کمکی که در توان دارند، در آزادی این افراد بکوشند. خیران می توانند یا با مراجعه به ستاد دیه استان با اهدای کمک های مالی خود به حساب این ستاد در آزادی زندانیانی که بر اثر ناتوانی مالی در زندان به سر می‌برند، سهیم شوند.

 

۱ دی ۱۳۹۳ ۰۸:۱۰
تعداد کلیک: ۲,۸۷۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.