English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

گیلانی‌ها طی دو سال ۷۵۰ زندانی جرایم غیرعمد را آزاد کردند

مدیر نمایندگی ستاد دیه گیلان گفت: خیرین این استان طی دو سال اخیر ۷۵۰ زندانی جرایم غیرعمد را با پرداخت دیه آزاد کردند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، علیرضا یزدانی امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهرستان رشت در جمع نمازگزاران اظهار کرد: تا دو سال گذشته ۱۲۰۰ زندانی جرایم غیرعمد در زندان های استان بسر می‌بردند که این رقم هم اینک به ۴۵۰ زندانی کاهش یافته است.

وی افزود: سال گذشته ۴۱۱ زندانی جرایم غیرعمد در گیلان آزاد شدند که بدهی این تعداد زندانی رقمی بالغ بر ۱۷۵ میلیارد تومان بود که البته تمام این رقم برای آزادی زندانیان پرداخت نشد و ستاد دیه توانست از شاکیان این بدهکاران مالی و دیه تا میزان ۶۳ میلیارد تومان تخفیف بگیرد.

یزدانی در تشریح عملکرد این نهاد مردمی در نیمسال اول 99 ادامه داد: از ابتدای سال نیز ۲۲۰ زندانی جرایم غیرعمد توسط نیکوکاران استان گیلان آزاد شدند که ستاد دیه برای آزادی این تعداد افراد تا میزان ۵۴ درصد از اصل بردهی را از سوی شکات خصوصی اخذ گذشت داشته است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه گیلان گفت: هم‌اکنون دو گروه زندانی در کشور داریم که بخش نخست شامل زندانیانی هستند که با جرم عمد اعم از سارقان، کلاهبرداران، قاتلان، بزهکاران و خلافکاران در زندانها بسر می‌برند که ستاد دیه با این گروه ابدا ارتباطی ندارد و اما گروه دوم زندانیان جرایم غیرعمد هستند که رسالت کمک به آزادی آنان برعهده ستاد دیه می‌باشد و این زندانیان شامل افرادی هستند که به دلیل ضمانت در زندان بسر می‌برند و یا آسیب‌دیدگان از حوادث کارگاهی، بدهکاران مالی و افرادی که دیه، مهریه و نفقه بدهکارند.

وی در ادامه به راه اندازی پویشی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در گیلان اشاره و یادآور شد: پویشی را با نام سفینه نجات راه اندازی کردیم که امید است که نیکوکاران گیلانی به مانند قبل در این پویش مردمی نیز شرکت همه جانبه‌ای داشته باشند تا از این طریق جمعیت غالب زندانیان جرایم غیرعمد از بند زندان رهایی یابند.

وی تصریح کرد: این پویش از اربعین آغاز شده و تا پایان صفر ماه ادامه خواهد یافت و انتظار است که افرادی که قصد داشتند سفر اربعین داشتند اما به دلیل بیماری کرونا نتوانستند در این مراسم حضور یابند، یک سوم از هزینه سفر خود را به زندانیان جرایم غیرعمد اختصاص دهند که به طور حتم با این نیت می‌توانیم ۴۵۰ زندانی باقیمانده جرایم غیرعمد را در گیلان آزاد کنیم.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان گیلان یادآور شد: افرادی که می‌خواهند در این امر خیرخواهانه و خداپسندانه شرکت کنند می‌توانند وجوه خود را از طریق شماره کارت ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۰۵۱۶۴۹۸ ارسال کنند و یا با مراجعه به شعب بانک تجارت، وجوه خود را به شماره حساب ستاد دیه گیلان واریز کنند.

انتهای پیام /

۱۹ مهر ۱۳۹۹ ۰۸:۴۱
تعداد کلیک: ۸۳۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.