English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

رشد 4 برابری کمک‌ها به زندانیان غیرعمد استان اردبیل

مدیر نمایندگی ستاد دیه اردبیل از رشد 4 برابری کمک‌های نقدی خیری در راستای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد این استان در مقایسه با محرم سال 98 خبر داد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، کریم‌الله محبوبی مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل با اعلام این خبر گفت: در ایام محرم خیرین خداجو با اهدای مبلغی بالغ بر 4 میلیارد ریال زمینه آزادی نزدیک به 40 زندانی بدهکار مالی و محکوم به پرداخت دیه را فراهم نمودند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشدی 4 برابری را دارد.

وی با تقدیر از همیاری خیرین در حبس‌زدایی از زندان‌ها افزود: علی‌رغم شیوع بیماری کرونا و شرایط بد اقتصادی بدون برگزاری آیین‌های گلریزان فیزیکی خیرین اما در امر حمایت از بدهکاران تحت حمایت ستاد دیه کم نگذاشته و حتی در آمار نیسمال نخست هم افزایش مشارکت‌های مردمی را داشتیم و هم توفیق حاصل شد تا تعداد بیشتری از مددجویان نیازمند را مورد مساعدت قرار دهیم.

محبوبی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شد به خاطر شرایط بد اقتصادی میزان مشارکت دراین گونه جشن ها در سال جاری با کاهش چشمگیر مواجه شود اما با عنایت الهی  و به لطف خیرین بعد از تعطیلات عیدنوروز 40 جشن آنلاین در 11 شهرستان، 20 بخش و 9دهستان برگزار شد که با همکاری روسای دادگستری، فرمانداران، دهیاران و ائمه‌جمعه شهرستانها مبلغ بیش از 2 میلیارد و 500 میلیون تومان کمک‌های مردمی جمع آوری شد که نسبت به سال گذشته بیش از یک میلیارد تومان بوده است.

محبوبی بیان کرد: در این میان شهرستان‌های سرعین، پارس آباد، خلخال، نمین و همچنین  خورش رستم (هشتجین) در ارتباط با جمع‌آوری این کمک‌ها به ترتیب رتبه‌های برتر را داشتند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان گفت: با اجرای طرح ویژه ی بنیاد مستضعفان و سازمان زندان‌های کشور ۳۸ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با مبلغ بدهی بالغ بر ۶۱ میلیارد و ۱۴۷ میلیون و ۳۸۱هزار و ۹۷۹ریال از سطح زندان‌های استان آزاد شدند.

محبوبی اضافه کرد: در شش ماهه ی اول سال جاری تعداد ۹۳زندانی جرایم غیر عمد ومالی با مبلغ محکومیت ۱۴۱میلیارد و ۷۸میلیون و ۲۳۷هزارو ۱۷۴ریال از بند رهایی یافته‌اند که به ترتیب محکومیت مالی ناشی از چک ۸۶ فقره، مهریه ۴ فقره، حوادث کارگاهی ۱فقره و ایراد صدمه بدنی غیرعمد 2 پرونده بوده است.

محبوبی در خصوص نحوه پرداخت مبلغ محکومیت این زندانیان افزود: مبلغ ۱۵میلیارد ۹۰۸میلیون و۸۹۵هزار و ۳۳۱ریال گذشت رضایتمندانه شکات،۲۶ میلیارد و۱۳۳ میلیون و۳۶۳ هزار و ۱۵۲ریال آورده و تامین شده خود مددجویان، ۶۷میلیارد و ۶۰۳ میلیون و ۳۷۸ هزار و ۶۹۱ ریال پذیرش حکم اعسار دادگستری‌های استان ۱۰ میلیارد و ۴۸۶ میلیون ریال کمک ستاد دیه استان،۸۹۷ میلیون ریال کمک ستاد دیه کشور، ۸ میلیارد و ۷۹۲ میلیون ریال توسط بنیاد مستضعفان، ۱۱میلیارد و ۵۷ میلیون و۶۰۰ هزار ریال تسهیلات بانکی و ۲۰۰ میلیون ریال کمک کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) پرداخت شده است.

او اضافه کرد: در حال حاضر تعداد ۱۲۸زندانی واجد شرایط دریافت کمک ستاد دیه استان در زندان‌های استان اردبیل تحمل حبس می‌کنند که برای آزادی آن‌ها مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال مورد نیاز است.

انتهای پیام /

۱۵ مهر ۱۳۹۹ ۱۲:۰۳
تعداد کلیک: ۱,۰۴۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.