English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی زن همدانی به همت بانوان مقیم ایتالیا

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان همدان گفت: با کمک بانوان ایرانی مقیم ایتالیا زن ۴۲ ساله از زندان همدان آزاد شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، یدالله روحانی‌منش با اعلام این خبر اظهار کرد: یک زن همدانی چندی پیش با دریافت تسهیلات بانکی اقدام به راه‌اندازی یک خیاطی کرده بود که به علت ناتوانی در پرداخت اقساط با شکایت ضامن راهی زندان شد.

وی افزود: مبلغ بدهی این زندانی رقمی بالغ بر ۲۵ میلیون تومان بود که به علت ناتوانی در تامین از دی ماه سال گذشته روانه زندان مرکزی همدان شده بود. خرچند در فرآیند رسیدگی تا مبلغ پنج میلیون تومان نیز ار اصل محکوم‌به کسر شده اما بابت الباقی این زن سرپرست خانواده همچنان در بند بود.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان همدان گفت: با طرح مشکل این زندانی با جمعی از بانوان ایرانی مقیم ایتالیا که تحت عنوان گروه «دل‌یار» نسبت به انجام امور خیریهخ اهتمام دارند زمینه آزادی این بدهکار مالی تامین و در کمتر از سه روز شرایط استخلاص این مادر همدانی میسر گردید .

یدالله روحانی‌منش یادآو شد: پیش از این بانوان ایرانی مقیم ایتالیا زمینه آزادی دو زندانی غیرعمد را نیز فراهم کرده بودند که در یک پرونده خانم جوانی را که به علت دریافت تسهیلات بانکی و راه‌اندازی فروشگاه لوازم بهداشتی بدهکار و در ادامه زندانی شده بود آزاد و در مورد دیگری مرد ۴۰ ساله‌ای را که برای رفع گره از کار دوستش به او چک ضمانت داده بود و از خیرخواهی گرفتار طلبکاران شده بود را از بند حبس رهایی بخشیدند.

وی با اعلام آمار عملکرد این نهاد مردمی گفت: با وجود این که به همت نیکوکاران نیک اندیش در پنج ماهه سال جاری تعداد 50 زندانی جرائم غیرعمد از سطح زندان‌های استان همدان آزاد شده‌اند اما هم اکنون ۳۰۷ زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های همدان به سر می‌برند که 8 نفر از این افراد را زنان شامل می‌شوند.

انتهای پیام /

۲۹ شهریور ۱۳۹۹ ۰۷:۳۰
تعداد کلیک: ۹۰۷

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.