English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 25 زندانی غیرعمد استان البرز در روز شهادت امام‌سجاد (ع)

به همت خیرین استانی در آیینی با حضور جمعی از مسئولین قضایی زمینه آزادی 25 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان البرز فراهم شد.

 

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، اسماعیل جمیاری مدیرکل زندان‌های استان البرز با اعلام این خبر گفت: بخش قابل توجهی از بدهی 25 زندانی آزاد شده از محل پویش مردمی «هر هیئت، آزادی یک زندانی» فراهم شده است. کمپینی که از ابتدای ماه محرم شروع و تا اربعین حسینی درصدد است به برکت کمک‌های نقدی عزاداران حضرت سیدالشهداء و نذورات تکایا زمینه آزادی جمع زیادی از بدهکاران غیربزهکار را فراهم نماید.

وی افزود: با ‏همت ستاد دیه، انجمن حمایت از زندانیان و خیرین افزون بر برگزاری این آیین گلریزان که در سالروز شهادت امام سجاد علیه‌السلام برگزار شد، با هماهنگی دادگستری استان نیز به ۱۱۷ نفر از زندانیان مرخصی پایان حبس داده شد.

مدیرکل زندان‌های استان البرز اظهار کرد: در راستای تحقق سند تحول قوه قضاییه و اجرای اولویت‌های ابلاغی ‏ریاست سازمان زندان‌ها، در مدت زمان کوتاه حضور در استان، با بازدید‌های میدانی و شبانه از زندان‌ها و دیدار ‏چهره به چهره با زندانیان از مشکلات، موانع و نیازمندی‌های ایشان مطلع شدیم و پس از دعوت از رئیس ‏کل دادگستری و جمعی از معاونین و مدیران قضایی استان در نشستی با حضور روسای زندان‌ها آخرین تصمیم‌ها در خصوص کاهش حداکثری جمعیت زندانیان البرز اتخاذ شد.

جمیاری ادامه داد: در این جلسه رییس کل دادگستری استان بیش از ۲۰ مصوبه کاربردی با موضوع زندان و زندانیان را ابلاغ نمودند و دستور ‏تشکیل کارگروه ویژه‌ای با ترکیب مدیرکل زندان‌های استان، معاونین، دادستان مرکز استان و رئیس محاکم را صادر گردید تا ‏با قید فوریت نسبت به اعطای مرخصی یا استخلاص افراد واجد شرایط اقدام شود.

عضو شورای قضایی استان افزود: رسیدگی فوری به زندانیان تحت قرار، اعطای تسهیلات و ارفاقات اعم از آزادی مشروط، تعلیق و تخفیف ‏مجازات، پذیرش اعسار، بازدید قضات از زندان‌ها، استفاده بیشتر از حبس الکترونیکی، اعطاء مرخصی و اشتغال ‏به کار و نیز اعزام به مرخصی پایان حبس زندانیان کمتر از ۶ ماه از محور‌های اصلی این نشست بود.

جمیاری تصریح کرد: با هماهنگی‌های به عمل آمده آزادی ۱۴۵ زندانی نیازمند و افتتاح نخستین دفتر خدمات قضایی الکترونیکی در زندان کرج در راستای تسریع در روند رسیدگی به امور ‏زندانیان از برکات قریب‌الوقوع جلسه است که در روزهای آتی شاهد تحقق آن خواهیم بود.

1

انتهای پیام /

 

۲۴ شهریور ۱۳۹۹ ۰۸:۳۱
تعداد کلیک: ۹۳۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.