English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی۴۰ محکوم غیرعمد به همت تکایای حسینی در یزد

با کمک هیئت‌های مذهبی استان یزد تعداد 40 مددجوی جرایم غیرعمد مالی با رقم بدهی بالغ بر یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان آزاد شدند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، در آیینی که با حضور جمعی از مسوولان محلی و خیرین استانی در محل امامزاده سید جعفر محمد علیه‌السلام  برگزار شد استاندار یزد در سخنانی گفت: امسال تکایای حسینی در ایامی که درگیر مبارزه با شیوع ویروس کرونا هستیم با اقدام ارزنده خود در حسینیه‌های استان یزد به کمک افراد نیازمند و به طور ویژه زندانیان جرایم غیرعمد شتافتند و از همین طریق در بیست روز سپری شده از ماه محرم قابل توجه است که تعداد 40 بدهکار مالی و محکوم به پرداخت دییات غیرعمد از بند رهایی یافتند.

محمدعلی طالبی افزود: با عنایت به کثرت بدهکاران تحت حمایت ستاد دیه امیدواریم این فرهنگ شایسته در روزهای باقیمانده از ماه محرم و همچنین ماه صفر تداوم داشته باشد و ظرفیت‌های خیرخواهی شامل حال بدهکاران نیازمند باشد.

در ادامه این جلسه رییس کل دادگستری استان و مسوول هیات امنای ستاد دیه یزد نیز در سخنانی اظهار کرد: این اقدام خداپسندانه نه فقط حمایت از شخص بدهکار بلکه مساعدت به خانواده ۴۰ خانواده چشم انتظار است که عزیزی از خانواده آن‌ها نه با ارتکاب جنایت بلکه بر حسب ناتوانی مالی روانه زندان شده‌ است.

وی با تقدیر از همیاری خیرین حقیقی و حقوقی در مسیر حبس‌زدایی از زندان‌ها افزود: این اقدام بی‌شک در ارتقای امنیت و کمک به سلامت جامعه بسیار موثر بوده و امیدواریم از برکت این فعالیت خیرخواهانه مددجویان بیشتری منتفع شده و مسیر بازگشت به جامعه را طی کنند.

غلامعلی دهشیری یادآور شد: در اجرای طرح مردمی «هر هیئت آزادی یک زندانی» ۴۵۹ میلیون تومان از سوی برخی هیات‌های مذهبی و ۳۶۸ میلیون تومان از محل هزینه‌هایی از جمله طبخ غذا، نذورات، برپایی موکب‌ها، چای و قند و پذیرایی به آزادی زندانیان جرائم غیرعمدمالی اهدا شده است.

وی بیان کرد: طرح آزادی زندانی به همت ستاد دیه استان و با مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، اداره کل زندان‌ها و خانه صلح و اندیشه یزد برگزار شده و در اجرای این طرح تاکنون هیات‌های با قدمتی چون باغ گندم، تکیه مسجد جامع کبیر، خویدک، چهارده معصوم بنستان، جنت‌آباد، جوادالائمه، پیرو برج، کشکنو، سیف‌الدین رضا، جان‌نثاران اسلامیه، انصارولایت و نینوا صفاییه همکاری داشته‌اند.

وی با اشاره به وضعیت زندانیان جرایم غیرعمد استان گفت: هم‌اکنون ۲۲۵ محبوس واجد شرایط در زندان‌های استان تحمل حبس می‌کنند که میزان بدهی آن‌ها رقمی بالغ بر  ۵۹۸ میلیارد ریال است.

گفتنی است، استان یزد چهار ندامتگاه برای نگهداری مددجویان زندانی دارد و حدود چهار هزار نفر در ندامتگاه‌ها دوره محکومت خود را می گذرانند.

1

1

1

انتهای پیام /

۲۲ شهریور ۱۳۹۹ ۱۲:۲۷
تعداد کلیک: ۱,۰۵۴

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.