English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

کارگروه میانجی‌گری در ستاد دیه خراسان رضوی تشکیل شد

ستاد دیه خراسان رضوی به منظور تسهیل در آزادی زندانیان غیرعمد با دعوت از برخی حقوقدان‌های استان کارگروه میانجی‌گری تشکیل داد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، در این نشست جواد غفاریان طوسی مدیر نمایندگی ستاد در استان خراسان رضوی گفت: پیرو تاکید رئیس کل دادگستری در مورد توسعه امر میانجی‌گری و اصلاح ذات‌البین در دعاوی خصوصی تلاش داریم ضمن جلب مشارکت‌های مردمی به طور ویژه با جلب رضایت اولیاءدم و شکات خصوصی، پرونده‌های قدیمی و با مبالغ سنگین را به این طریق حل و فصل نماییم تا ضمن مختومه شدن این پرونده‌ها از جریان محاکم به سهم خود احیاگر خانواده‌های درگیر این قبیل از زندانیان باشیم.

وی افزود: در راستای اجرای برنامه‌ای مدون ستاد دیه استان به فراخوان با گروه‌های مختلف جهادی و همچنین مؤسسات حقوقی همکاری خوبی را داشته و تلاش دارد با ظرفیت‌های قانونی و دینی برای کاهش حداکثری جمعیت زندان‌ها موضوع داوری، میانجی‌گری و وکلای داوطلب را بیش از پیش در سطح استان تبلیغ و ترویج نماید.

در ادامه این جلسه، محمد بخشی محبی معاون دادستان مرکز خراسان رضوی در امور پیشگیری از وقوع جرم نیز در سخنانی اظهار کرد: مساله میانجی‌گری به استناد ماده ۸۴ قانون آیین دادرسی کیفری و آیین‌نامه اجرایی ظرفیتی موجود اما مغفول است که با احیاء و عنایت آحاد اجتماعی به آن می‌توان از ورود بسیاری از افراد به زندان پیشگیری کرد.

وی افزود: همکاری ستاد دیه با حقوق‌دانان و خیرین داوطلب  بدون شک در کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری و در نتیجه کاهش آمار ورود به زندان موثر خواهد بود.

مستشار دادگاه تجدید نظر استان گفت: شخص میانجی در واقع یک تسهیل‌گر است که اگر این امر را به خوبی انجام دهد و بزه‌کار با جبران خسارات معنوی و مادی رضایت شاکی را جلب نماید یا به سبب راهنمایی به‌هنگام بزه‌کار از جانب میانجی‌گر، شرایط تخفیف مجازات را فراهم آورد، مجموعه این اقدامات در نهایت به سلامت اجتماعی کمک خواهد کرد.

1

انتهای پیام /

۱۸ شهریور ۱۳۹۹ ۱۲:۲۱
تعداد کلیک: ۹۳۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.