English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 88 زندانی غیرعمد استان فارس به مناسبت عاشورای حسینی

به مناسبت شهادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام آیین گلریزان آزادی 88 زندانی جرایم غیرعمد استان فارس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، در این مراسم که با حضور جمعی از خیرین و مسئولین قضایی استان برگزار شد حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری فارس و رئیس هیأت امنای ستاد دیه فارس در سخنانی گفت: در دوران تحول قوه قضائیه و با حضور رئیس جدید سازمان زندان‌ها، برنامه‌های بنیادی در حال انجام است که به برکت آن امید می‌رود ضمن توجه حداکثری به امر پیشگیری از ورود ناخواسته افراد به زندان‌ها جمعیت بدهکاران غیربزهکار موجود در سطح زندان‌ها به نصف کاهش یابند.

وی با اشاره به این که حبس مدیون در فقه یک امر مذموم است، افزود: در راستای آزادی این 88 زندانی جرایم غیرعمد رقمی بالغ بر 70 میلیارد تومان نیاز بود که با تلاش اعضای کمیته صلح و سازش، شکات خصوصی و اولیاءدم با گذشتی معادل 67 میلیارد تومان را گذشت نموده و روند رسیدگی به این پرونده‌ها را تا حد ممکن کوتاه نمودند.

رئیس کل دادگستری فارس با اشاره به آمار فعلی زندانیان جرایم غیرعمد اظهار کرد: طبق آخرین آمار تعداد 981 زندانی نیازمند در سطح زندان‌های استان فارس بسر می‌برند که رقم بدهی این افراد رقمی معادل 200 میلیارد تومان است.

حجت‌الاسلام موسوی یادآور شد: در ایام محرم و صفر و در شرایطی که امکان بذل نذورات برای برخی از افراد و تکایای حسینی نیست، برخی از خیرین با اهدای مبالغی زمینه آزادی بسیاری از محبوسان گرفتاری را فراهم نموده‌اند که به دلیل ارتکاب افعال مجرمانه بلکه صرفا بر حسب ناتوانی مالیگرفتار بند زندان شده‌ بودند.

در ادامه این جلسه اسحاق ابراهیمی مدیرکل زندان های فارس نیز در سخنانی بیان کرد: با حمایت‌های مادی و معنوی نیکوکاران تعداد 282 زندانی جرایم غیرعمد از ابتدای سال از بند رهایی یافته‌اند که برای استخلاص آن‌ها بیش از 68 میلیارد ریال هزینه شده‌ است.

وی افزود: در جریان رسیدگی به پرونده‌ها باید اذعان کرد بیشترین کمک را شکات و طلبکاران خصوصی داشته و با چشم پوشی از مبلغی معادل 623 میلیارد و 184 میلیون ریال از حقوق حقه خود بیشترین تاثیر را در امر آزادی افراد نیازمند داشته‌اند.

انتهای پیام /

۱۰ شهریور ۱۳۹۹ ۱۵:۲۹
تعداد کلیک: ۹۱۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.