English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی ۱۴۰ هزار زندانی جرائم غیرعمد طی سه دهه

مدیرعامل ستاد دیه کشور گفت: از آغاز شکل گیری گلریزان آزادی زندانیان، تاکنون ۱۴۰ هزار بدهکار در جرایم غیرعمد به همت این نهاد مردمی از بند آزاد شده‌اند.

به گزارش ایلنا، سید اسدالله جولایی، مدیرعامل ستاد رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند گفت: شکل‌گیری ستاد دیه کشور و گلریزان‌های آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، سال ۶۹ و در یکی از جلسات با حضور شهید لاجوردی پایه‌ریزی شد.

وی گفت: در آن جلسه شهید لاجوردی عنوان کرد زندانیانی که به علت بدهی دیه ناشی از تصادفات و حوادث کارگاهی زندانی شده اند، قاتل و جنایتکار نیستند، کمک کنیم آن‌ها آزادشوند و به خانه برگردند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور ادامه داد: در همان جلسه مقرر شد گلریزان برپا کنیم و از محل جمع آوری کمک‌های نقدی بخشی از زندانیان غیرعمد را آزاد کنیم که البته مبلغ ۵۵ میلیون تومان هم جمع شد که رقم خوبی بود و تعداد زیادی از زندانیان واجد شرایط، آزاد شدند.

جولایی تصریح کرد: از زمان شکل گیری ستاد دیه تا امروز که حدود ۳ دهه می‌گذرد ۱۴۰ هزار زندانی جرایم غیرعمد آزاد شده‌اند.

وی گفت: زندانیان جرایم غیرعمد افرادی هستند که به علت بدهی مالی ناشی از چک‌های فاقد وجه کلاهبرداری، دیه حوادث کارگاهی و رانندگی، نفقه، مهریه، چک و ضمانت زندانی شده‌اند.

جولایی افزود: این سنت حسنه از آن تاریخ در کشور ادامه دارد و هر سال گلریزان‌های مختلفی برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد برگزار می‌شود که برای نمونه در رمضان سال گذشته ۴۰۰ گلریزان در سراسر کشور برگزار و به دنبال آن زمینه آزادی نزدیک به 2 هزار زندانی واجد شرایط فراهم شد.

وی تاکید کرد: امسال با توجه به بیماری کرونا گلریزان‌های ستاد دیه کشور به صورت مجازی برگزار می‌شود که تا امروز نیکوکاران عزیز مبالغ خوبی به این نهاد حمایتی کمک کرده‌اند.

انتهای پیام /

۳ شهریور ۱۳۹۹ ۱۰:۲۶
تعداد کلیک: ۹۲۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (1 رای)
  • نادر
  • ۷ شهریور ۱۳۹۹ ۱۰:۵۸
  • 0
  • 0
    0

متاسفانه ستاد دیه مبلغ پول رو بنام اجرای احکام صادر میکنه و اجرای احکام هم پنج درصد مبلغو بعنوان نیم عشر طلب میکنه لطفا کاری کنید


امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.