English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آغاز طرح «هر هیئت، آزادی یک زندانی» در استان آذربایجان‌شرقی

به همت ستاد دیه استان آذربایجان‌شرقی در قالب کمک‌های مومنانه طرح «هر هیئت، آزادی یک زندانی غیرعمد» ویژه ماه محرم اجرا آغار به کار کرد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، رسول تقی‌پور مدیر نمایندگی ستاد دیه آذربایجان شرقی با اعلام این خبر گفت: امسال به علت شیوع ویروس کرونا این طرح با محوریت جلب کمک‌های مردمی و پیشگیری از ورود ناخواسته افراد به زندان‌ها به جای برنامه‌های گلریزان در سطح استان برگزار می‌شود.

وی افزود: خانواده زندانیان جرایم غیرعمد یکی از اقشار آسیب‌پذیر در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی هستند که این روزها ویروس کرونا زندگی را بر آنها به مراتب دشوارتر کرده است. معیشت بسیاری از این خانواده‌ها در غیاب سرپرستان دربند آن‌ها صرفا از طریق یارانه دولتی تامین می‌شود.

مدیرنمایندگی ستاد دیه استان با تشریح وضعیت مددجویان جرایم غیرعمد گفت: مسلم مبالغ اندک مربوط به بسته‌های حمایتی دولت کفاف زندگی چند نفره این افراد و خانواده‌های اغلب پرجمعیت آن‌ها را نمی‌دهد. اغلب موارد زنان در این خانواده‌ها به عنوان سرپرست خانه به کار در خارج از خانه می‌پردازند آن هم اگر کاری با توجه به موقعیت اجتماعی به وجود آمده محقق شود.

وی ادامه داد: پرستاری از کودکان و سالمندان، کار در تالارها، آشپزی در رستوران‌ها و کارهای خدماتی از مهمترین کارهایی بوده که زنان خانواده در منازل یا شرکت‌های خدماتی ارائه می‌دادند اما این روزها کمتر کسی تمایل دارد کسی غیر از اعضای خانواده پا به فرش خانه بگذارد در نتیجه زندگی بر این خانواده‌ها بسیار سخت شده است.

تقی‌پور اظهار کرد: سال گذشته با کمک هیئت‌های حسینی بیش از ۳۵ نفر از زندانیان غیرعمد از زندان‌های استان آزاد شدند و سال گذشته هیئت موکب «ولیه الله تبریز»  آزادی ۷۲ زندانی را به نیت شهدای کربلا تقبل کرده و تاکنون نیز مقدمات آزادی ۳۰ زندانی جرایم غیرعمد را فراهم نموده است.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که صاحبان هیئت‌ها در بین آحاد جامعه نفوذ معنوی بسیاری دارند امید است در ایام سوگواری سالار شهیدان با تامین بخشی از هزینه‌های مربوط به بدهی زندانیان موجود احسان هیئات زمینه‌ساز بسیاری از دربندان دردمند باشد.

انتهای پیام/

۲۹ مرداد ۱۳۹۹ ۱۰:۱۲
تعداد کلیک: ۹۹۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.