English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

هیات عزاداری کوشکنو زمینه آزادی 5 زندانی غیرعمد را فراهم کرد

مدیر نمایندگی ستاد دیه یزد گفت: به همت هیات عزاداری «کوشکنو» در آستانه ماه محرم با پرداخت ۶۰۰ میلیون ریال زمینه آزادی پنج زندانی جرایم مالی غیرعمد استان یزد فراهم شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، اسلام افشون با قدردانی از این اقدام خداپسندانه اظهار کرد: انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در کنار برنامه‌های عزاداری توسط تشکل‌های دینی و هیات‌های مذهبی عملی ضروری و کاری ارزشمند است.

وی افزود: اگر بخشی از هزینه‌های ماه محرم به خاطر بیماری کرونا در امور اجتماعی و خدمات‌رسانی به مردم و نیازمندان جامعه صرف شود، نقش الگویی دارد و برای همیشه در بین مردم ماندگار می‌شود.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان در خصوص آخرین اقدامات این نهاد مردمی گفت: به مناسبت عید غدیر هم تعداد ۱۹ زندانی جرایم مالی غیرعمد با پرداخت کمکی معادل پنج میلیارد و ۹۵۹ میلیون ریال از سوی بنیاد مستضعفان و اعتباری معادل ۱۱ میلیارد و ۶۰۷ میلیون ریال از سوی این ستاد آزاد و به آغوش گرم خانواده‌های خود بازگشتند.

وی یادآور شد: این اقدام بر اساس تفاهم‌نامه سازمان زندان‌ها و بنیاد مستضعفان مبنی بر آزادی مددجویان محکوم مالی با بدهی کمتر از ۵۰۰ میلیون ریال صورت گرفت و همکاری سازمان‌ها، خیران، مراکز خیریه در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی در این استان نقش الگویی دارد و باید در در سطح شهرستان‌ها افزایش یابد.

افشون اعلام با بیان این که در سال‌جاری با همراهی مردم زمینه آزادی ۱۱۳ زندانی در استان فراهم شده است، افزود: این در حالی است که در سال ۱۳۹۸ برای آزادی ۲۶۰ محکوم مالی جرایم غیرعمدمالی  ۷۳ میلیارد ریال توسط خیران پرداخت گردید.

وی در ارتباط با آمار زندانیان تحت حمایت ستاد دیه گفت: هم‌اکنون ۲۲۵ زندانی جرایم غیرعمد در سطح زندان‌های استان تحمل حبس می‌کنند که برای آزادی این افراد رقمی بالغ بر  ۵۹۸ میلیارد ریال نیاز است.

گفتنی است، یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که هم اکنون حدود چهار هزار نفر در 4 ندامتگاه‌ استان در بند حضور دارند.

انتهای پیام /

۲۹ مرداد ۱۳۹۹ ۰۹:۳۷
تعداد کلیک: ۹۰۳

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.