English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 205 زندانی غیرعمد با اختصاص هزینه‌های مراسم ترحیم

مدیرعامل ستاد دیه آذربایجان‌شرقی از آزادی 205 زندانی با پرداخت بخشی از هزینه‌های مراسم ترحیم تبریزی‌ها به آزادی زندانیان خبر داد و گفت: این اقدام یک سنت حسنه ‌است که به فرهنگ تبدیل شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، رسول تقی‌پور با اشاره به عملکرد این نهاد مردمی در آزادی زندانیان جرایم غیرعد اظهار کرد: سال گذشته 422 زندانی واجد شرایط با مبلغ بدهی بالغ بر 4.9 میلیارد از بند زندان رهایی یافتند که به طور میانگین می‌شود گفت برای هر مددجو مبلغی معادل 11 میلیون پرداخت شده است. حال این که امسال سرانه پرداختی تا رقم 19.5 میلیون تومان افزایش یافته است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه آذربایجان‌شرقی با تشریح وضعیت زندانیان فعلی محکوم به جرایم غیرعمد ادامه داد: هم‌اکنون نزدیک به 400 زندانی جرایم غیرعمد در سطح استان تحمل حبس می‌کنند که رقم بدهی این افراد مبلغی بالغ بر 130 میلیارد تومان است.

وی با اشاره به سنت حسنه مردم تبریز در اجرای طرح «اهدای مبالغ آیین ترحیم به آزادی زندانیان غیرعمد»گفت: خانواده‌هایی که عزیزان خود را از دست داده‌اند در این سنت انساندوستانه به جای صرف هزینه‌های اضافی مربوط به تهیه دسته‌های گل یا پرداختی‌های مرتبط با ناهار و شام برای آزادی زندانیان نیازمند اختصاص می‌دهند.

تقی‌پور با بیان اینکه تا به امروز 460 خانواده طی 2 سال گذشته تعداد 205 نفر زندانی را آزاد کرده‌اند، اظهار کرد: این برنامه حمایتی که به نوعی با ابتکار مردم شریف تبریز رقم خورد و مجدانه تا به امروز پیگیری شده است امیدواریم به صورت یک الگو در کل کشور فرهنگسازی شود.

وی در مورد برنامه‌های ویژه ستاد دیه در ماه مبارک رمضان گفت:به دلیل عرق مذهبی آذری‌ها به خاندان نبوت و به ویژه ارادت و خاکساری قدیمی مردم استان آذربایجان شرقی به این ذوات مقدسه امیدواریم در ایام سوگواری سالار شهیدان که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا نذورات به انجام امور عام‌المنفعه اختصاص یافته است بتوانیم زمینه آزادی جمع زیادی از دوستدران حضرت عبدالله الحسین علیه‌السلام را فراهم نماییم.

تقی‌پور، با اشاره به اینکه از ابتدای سال 65 نفر از محکومان غیرعمد به برکت حمایت‌های مادی و معنوی خیرین از بند رهایی یافته‌اند، اعلام کرد: از این جمع استخلاص یافته که 2 نفر آن‌ها را زنان شامل می‌شدند غالبا بدهکارانی بودند که یا بر حسب استیفی قرض یا عدم توانایی در پرداخت اقساط یک وام گرفتار بند شده بودند. این‌ها هیچکدام تاجر نبودند که ورشکسته شده باشند بلکه در شمار اقشار ضعیف جامعه بودند که با کوچکترین تغییرات قیمتی و افزایش مشکلات معیشتی سر از زندان درآورده بودند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه آذربایجان شرقی تاکید کرد: رقم بدهی این زندانیان بیش از 15 میلیارد و 600 میلیون تومان بود که البته با تلاش کمیته‌های صلح و سازش تا میزان 1 میلیارد و 300 میلیون تومان از این مبلغ به همت شکات خصوصی و طلبکاران گذشت گردید.

انتهای پیام /

۲۷ مرداد ۱۳۹۹ ۱۱:۲۲
تعداد کلیک: ۹۱۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.