English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

اجرای طرح «هر هیات ‌آزادی ‌یک‌زندانی» با همکاری شهرداری یزد

ستاد دیه استان با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد طرح خداپسندانه «هر هیات آزادی یک زندانی» را برگزار می‌کنند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، به منظور برنامه‌ریزی جهت اجرای هرچه بهتر پویش مردمی «هر هیات آزادی یک زندانی»، نشست رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد و مدیر نمایندگی ستاد دیه استان برگزار و پیرامون برنامه‌های این طرح در طول ماه محرم گفت‌وگو شد.

اسلام افشون مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد در این ملاقات با تشکر از مساعدت شخصیت‌های حقیقی و حقوقی در راستای کاهش زندانیان جرایم غیرعمد اظهار کرد: در پویش مشابه و در شرایطی مانند شرایط امروز که به نوعی تمای کشور درگیر مسئله کرونا است خوشبختانه خیرین خداجو  نگاه حمایتی خود را از مددجویان نیازمند ستاد دیه کوتاه نکرده و در ماه مبارک رمضان رقمی معادل 2 میلیارد تومان برای آزادی ده‌ها زندانی غیرعمد اختصاص دادند.

وی افزود: با عنایت به این که در ماه عزای حسینی میزان نذورات و احسان‌ها از سوی اقشار مختلف مردمی به مراتب بیشتر از دیگر اعیاد ملی و مذهبی است امیدواریم شرایط مطلوبی برای استخلاص جمع زیادی از محبوسان غیربزهکار فعلی فراهم گردیده و این افراد که صرفا بر حسب ناتوانی مالی گرفتار بند شده‌اند به آغوش گرم خانواده بازگرندند.

این مقام مسئول اعلام کرد: خرسندیم که اعلام کنیم با وجود عدم برگزاری جشن‌های گلریزان و تنها به مدد برپایی آیین‌های مجازی در قاب شبکه‌های اجتماعی در چهار ماهه نخست سال زمینه آزادی تعداد ۱۱۳ محکوم مالی استان یزد به برکت کمک‌های مالی خیرین فراهم گردیده است.

وی ادامه داد: مجموع بدهی این محبوسان رقمی بالغ بر 40 میلیارد ریال بود که قابل اعتناست در راستای رسیدگی به پرونده‌ها با تلاش کمیته صلح و سازش ستاد دیه بالغ بر 20 میلیارد ریال را شکات خصوصی و اولیاءدم گذشت رضایتمندانه داشته‌اند.

وی با تشریح وضعیت زندانیان جرایم غیرعمد استان گفت: هم اکنون تعداد ۱۹۷  زندانی جرائم غیر عمد در زندانهای یزد تحمل حبس می‌کنند که برای آزادی این افراد مبلغی بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان  نیاز است.

 در ادامه عباس ملازینلی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری یزد نیز در سخنانی ضمن تقدیر از  اقدامات ستاد دیه در راستای حبس‌زدایی گفت : این سازمان آمادگی هر گونه تعامل و همکاری را در راستای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد داشته و در راستای همیاری عملی با طرح خداپسندانه «هر هیات آزادی یک زندانی» از نصب بنر و بیلبورد در شهر تا تبلیغ و اطلاع‌رسانی گسترده در تکایای مذهبی همیار ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند خواهد بود.

انتهای پیام /

۲۵ مرداد ۱۳۹۹ ۱۵:۴۲
تعداد کلیک: ۹۲۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.