English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

تامین بدهی 14 زندانی غیرعمد از موقوفات سیستان‌وبلوچستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: این نهاد از ابتدای سال‌جاری تاکنون با درآمد حاصل از موقوفات استان الباقی بدهی ۱۴ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد را فراهم نموده است.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، حجت‌الاسلام محسن مومنی‌مقدم با اعلام این خبر اظهار کرد: تاکنون حدود 5 هزار موقوفه در سیستان و بلوچستان ثبت شده است که سهم برخی از موقوفه‌ها به آزادی زندانیان نیازمندی اختصاص دارد که نه از روی اترکاب جنایت بلکه صرفا بر حسب ناتوانی مالی در پرداخت دیون روانه حبس شده‌اند.

وی با اشاره به این که برای آزادی 14 زندانی رهایی یافته مبلغی بالغ بر 50 میلیون تومان اختصاص یافته است، افزود: با عنایت به مشکلات معیشتی و همچنین افزایش نرخ دیات شایسته است وقف‌هایی که در سیستان و بلوچستان صورت می‌گیرد بر اساس نیازهای جامعه باشد تا به دنبال آن از بروز بسیاری از معصلات اجتماعی در کنار عواقب ناشی از حبس پیشگیری شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تاکید کرد: تا زمانی که نیازهای اولیه انسان برطرف نشود به طور قطع گرایش به امور دینی نیز به همان اندازه نزول خواهد یافت، بر حسب همین باید ضمن تلاش فردی برای روشنگری در این امر نسبت به فرهنگسازی و ترغیب خیرین در ورود به این مسائل برنامه‌ریزی کرد.

وی اظهار امیدواری کرد: با فرهنگ سازی هرچه بیشتر و بهتر نیات واقفان و خیران به سمت نیازهای روز سیستان و بلوچستان از جمله آموزش، ایتام، ازدواج جوانان و تهیه جهیزیه، اشتغال، مسکن نیازمندان، حوزه‌های علمیه و بهداشت و درمان گرایش یابند.

انتهای پیام /

۲۵ مرداد ۱۳۹۹ ۱۴:۵۳
تعداد کلیک: ۸۴۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.