English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

بیش از 5 هزار زندانی غیرعمد در اردبیل آزاد شده‌اند

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل گفت: از سال ۱۳۸۱ تا کنون بیش از پنج هزار نفر از زندانیان جرایم غیرعمد با کمک این ستاد و همیاری خیران از سطح زندان‌های استان آزاد شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، کریم‌الله محبوبی در نشست با اعضای کانون مداحان استان اظهار کرد: از این تعداد سه هزار و ۶۹۵ تن با پرداخت مبلغ محکومیت ۲۲۸ میلیارد و ۴۳۸ میلیون تومان توسط ستاد دیه  و یک هزار و ۳۰۵ تن دیگر با مراجعه مستقیم نیکوکاران به زندان‌های استان آزاد و به کانون گرم خانواده بازگشته‌اند.

وی بیان کرد: محکومین مالی مجرم نیستند و از بدحادثه به خاطر مشکلات مالی، حوادث رانندگی، حوادث گارگاهی و یا مهریه گرفتار و در زندان به سر می‌برند، با زندانی شدن سرپرست خانواده تنها اعضای آن خانواده با مشکل مواجه  نمی‌شوند بلکه ناخواسته کل جامعه را دربرمی‌گیرد.

محبوبی کمک به زندانیان جرایم غیرعمد و مالی را تعهد اجتماعی مطرح کرد و گفت: با نزدیک شدن به ماه محرم و صفر شایسته است از ظرفیت‌های این ایام در راستای فرهنگ‌سازی و تغییر نگرش آحاد جامعه در رعایت بیشتر و دقیق‌تر قوانین و خاصه مقررات بانکی استفاده نموده و از سوی دیگر زمینه را برای جذب بیشتر کمک‌های مردمی در راستای آزادی زندانیان غیرعمد فراهم سازیم.

محبوبی یادآور شد: تا اربعین حسینی تلاش خواهیم داشت تا ۷۲ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد را از زندان‌های استان آزاد کنیم.

 

در ادامه داود همایون ، رییس کانون مداحان اردبیل نیز در سخنانی گفت: در راستای جذب کمک‌های مردمی کانون مداحان اردبیل به عنوان سفیران کمک به زندانیان جرایم غیرعمد و مالی کمال همکاری را باستاد دیه استان اردبیل خواهند داشت.

وی افزود: اطلاع‌رسانی در این امر خیر را در فضای مجازی بصورت مستمر در برنامه خود قرار خواهیم داد، چرا که باید در این رابطه فرهنگ‌سازی شده و کمک به زندانیان جرایم غیرعمد و مالی تبدیل به عادت حسنه‌ای در جامعه شود.

انتهای پیام /

۱۹ مرداد ۱۳۹۹ ۰۹:۰۰
تعداد کلیک: ۸۷۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.