English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

اقدامات صندوق تامین خسارتهای بدنی حبس‌زداست

صندوق تامین خسارت‌های بدنی در ردیف ارکان صنعت بیمه‌ای کشور از حبس 8600 بدهکار پرداخت دیه پیشگیری نموده است.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، صورت‌های مالی منتهی به 29 اسفند 98 صندوق تامین خسارت‌های بدنی برای ششمین سال متوالی بدون هرگونه بند شرط و شفاف مورد تصویب مجمع عمومی قرارگرفت.

در این مجمع که با حضور عباس معمارنژاد، نماینده وزیر امور اقتصادی و دارایی، غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی، امیرآبادی فراهانی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، پیمان نوری معاون دادستان کل کشور و دیگر اعضای هیأت نظارت در محل صندوق تامین خسارت‌های بدنی برگزار شد عملکرد صندوق در راستای اجرای بخشی به یکی از استراتژی‌های هشتگانه تدوینی، تحت عنوان «تقویت انضباط مالی و اقتصادی در سال 1398» مورد تایید و تقدیر اعضای مجمع قرار گرفت.

در ابتدای این جلسه، سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی با تقدیر از عملکرد مطلوب صندوق تامین به عنوان نهاد پشتیبان خدمات بیمه‌ای گفت: صندوق تامین خسارت‌های بدنی با جلب اعتماد عمومی در پاره‌ای مواقع حتی در صورت وجود مشکل برای شرکت‌های بیمه‌گر توانسته حامی صنعت بیمه در حوزه پرداخت خسارات جانی باشد.

وی افزود: صندوق تامین خسارت‌های بدنی در حوزه فرهنگ‌سازی و ایجاد بستر پوشش بیمه‌ای برای موتورسواران، ماشین‌آلات کشاورزی و سایر وسایل نقلیه فاقد بیمه نامه  نیز در چندین مرحله موثر عمل کرده و موجب ایجاد پوشش بیمه‌ای برای بیش از ۲۶۰۰ موتور سیکلت، ۱۳۰ هزار ماشین‌آلات کشاورزی و ۱۷۰۰ خودروی کارگاهی شده است.

در ادامه علی جباری مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی نیز ضمن قدردانی از اعضای مجمع عمومی در راستای حبس‌زدایی رانندگان بدهکار دیه گفت: سال ۱۳۹۸ در راستای ایفای وظایف محوله به عنوان نهاد تخصصی بیمه‌ای توانستیم به گروه هدف 30 هزار نفره خود که عمدتا در پوشش از زیان دیدگان، بیمه گذاران و قربانیان و مقصرین سوانح رانندگی تعریف شده است خدمت کنیم.

وی با اشاره به آمار بالای تصادفات و کشته شدگان حوادث رانندگی در کشور گفت: سالانه ۱۷ هزار نفر کشته و ۳۵۰ هزار نفر مجروح حوادث رانندگی داریم که از این گروه حدود ۳۰ هزار نفر نیروی مولد جامعه دچار قطع نخاع و معلولیت دائمی می‌شوند و مدیریت این وضعیت، چارچوب و ضوابط خاصی را می‌طلبد که مجموعه صنعت بیمه و صندوق در کنار یکدیگر مشکلات اقتصادی این معضل را حل می‌کنند. در همین رابطه صندوق به تنهایی حدود ۱۷ درصد خسارت جانی صنعت بیمه کشور را پرداخت و ۲۷ شرکت بیمه‌ای، باقیمانده این خسارت را در قبال فروش بیمه نامه شخص ثالث تامین می‌کند.

مدیرعامل صندوق خسارت‌های بدنی یادآور شد: در کنار حمایت از زیان دیدگان حوادث رانندگی به عنوان عملکرد اصلی صندوق ، آزادی یا پیشگیری از حبس حدود ۸ هزار و ۶۰۰ نفر از رانندگان و مقصرین تصادفات رانندگی نیز حاصل شده به‌طوری که امروز حتی یک نفر زندانی تصادفات در زندان‌های کشور وجود ندارد.

جباری در ادامه، اجرای سامانه ماده ۳۲ قانون بیمه شخص ثالث با همکاری بانک ملی ایران برای سهولت در دریافت خسارت بیمه شخص ثالث، کاهش روند بررسی پرداخت خسارت به حدود ۶ روز از زمان تکمیل پرونده، ایجاد بستر اقتصادی جهت ترغیب رانندگان به خرید بیمه شخص ثالث از طریق بخشودگی جرائم برای موتورسیکلت‌ها ماشین آلات کشاورزی و خودروهای سنگین کارگاهی فاقد بیمه نامه، استمهال اقساط مقصرین حوادث رانندگی در استان‌های سیل‌زده را از دیگر اقدامات این صندوق در سال‌های اخیر اعلام کرد.

سید اسدالله جولایی مدیرعامل ستاد مردمی دیه کشور هم به عنوان یکی دیگر از سخنرانان این برنامه گفت: امروز با تلاش مستمر همکاران صندوق ورودی به زندان تقریبا به صفر رسیده است و افرادی هم که به دلیل سنگین بودن محکوم‌به یا درگیر بودن پرونده آن‌ها به سال‌های قبل از تصویب قانون حتی آزمایشی قانون جدید بیمه اجباری شخص ثالث در بند هستند فرآیند رسیدگی آن‌ها بسیار کوتاه شده است.

وی افزود: امروز شاهد نظم و انضباط کاری و فکری در مجموعه برنامه‌های صندوق تامین خسارتهای بدنی هستیم که شفافیت عملکردی فعلی ناشی از برگزاری جلسات مستمر و بی‌وقفه اعضای هیئت نظارت مدیریت صندوق و مجموعه همکاران است.

انتهای پیام /

۱۹ مرداد ۱۳۹۹ ۰۸:۴۱
تعداد کلیک: ۱,۰۰۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.