English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

بعضی‌ها به دنیا نیامده مسبب خیر می‌شوند

مادر یزدی با کمک ١٠٠‌ میلیون تومانی‌ خود که به میمنت میلاد دخترش انجام شد زمینه آزادی یک مادر و دو مرد زندانی را فراهم کرد.

روزنامه شهروند - امیرحسین خواجوی: مادر یزدی با کمک ١٠٠‌میلیون تومانی‌اش یک مادر و دو مرد زندانی را آزاد کرد دختر خوش ‌قدم این زن آن‌قدر از مادرشدنش خوشحال بود که تصمیم گرفت شادی‌اش را با بقیه سهیم شود و چه بهتر که این بقیه کسانی باشند گرفتار در پشت میله‌های زندان. آنهایی که با چند‌میلیون پول می‌توانند نزد خانواده‌هایشان برگردند و به زندگی آزادانه خود ادامه دهند؛ آنها‌یی که پشت میله‌ها ناامیدانه روزگار را در انتظار معجزه‌ای می‌گذراندند و هرگز تصورش را هم نمی‌کردند این معجزه با تولد دختربچه‌ای رخ دهد.

«روزها به سختی می‌گذرد و استرس من هر روز بیشتر می‌شود. می‌خواهم مادر شوم، آن هم برای اولین‌بار. دختری در راه دارم. به پاس لطف خدا و به رسم سپاس، می‌خواستم کار خیری کنم و چه بهتر که در راستای آزادی باشد.» اینها را مادر خیّر یزدی می‌گوید؛ مادری که شوق تولد بچه‌اش را با کمک به زندانیان نشان داد؛ فرزند کوچکی که با تولدش سه زندانی مالی را از برزخ نجات داد. کمک ١٠٠‌میلیون تومانی این مادر، سه زندانی را به آغوش خانواده رساند و آنها را از پشت میله‌ها رهانید.

صبح دیروز (6 مرداد ماه) این خبر خوش از یزد رسید. مادری جوان در شوق و ذوق به دنیا آمدن دخترش، تصمیم بزرگی گرفت. به نجات فکر کرد. کار خیری که می‌توانست قدم این دختر را پُربرکت کند. فاطمه محمدولی ‌گودرزی، بانوی خیّر یزدی با پرداخت ١٠٠‌میلیون تومان به ستاد دیه استان یزد، زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی را فراهم کرد.

این خیّر یزدی هدف از اقدام خداپسندانه خود را قدردانی و شکر نعمت‌های پروردگار به یُمن مادرشدنش می‌داند و در این‌باره می‌گوید: «تولد دختر عنایت خداوند سبحان است. به پاس این لطف و عنایت ایزد منان، خواستم کار خیری انجام داده باشم و چه بهتر که در راستای آزادی باشد».

این زن آن‌قدر از مادرشدنش خوشحال بود که تصمیم گرفت شادی‌اش را با بقیه سهیم شود و چه بهتر که این بقیه کسانی باشند گرفتار در پشت میله‌های زندان. آنهایی که با چند‌میلیون پول می‌توانند نزد خانواده‌هایشان برگردند و به زندگی آزادانه خود ادامه دهند؛ آنها‌یی که پشت میله‌ها ناامیدانه روزگار را در انتظار معجزه‌ای می‌گذراندند و هرگز تصورش را هم نمی‌کردند این معجزه با تولد دختربچه‌ای رخ دهد.

در نهایت نیز با کمک این مادر یزدی زمینه آزادی سه زندانی در بند که به دلیل محکومیت مالی در زندان‌های استان یزد تحمل حبس می‌کردند، فراهم شد.

اسلام افشون مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد دربرابر این اقدام و جزئیات این ماجرا به خبرنگار «شهروند» می‌گوید: «چند روز پیش بود که این تماس با ستاد دیه برقرار شد.

شاید روزی که این تماس با ستاد دیه گرفته شد باور نمی‌کردم قرار است کودکی که هنوز به دنیا نیامده باعث خیر و برکت به این شکل شود؛ زیرا روزانه خیرین و نیکوکاران با ستاد تماس می‌گیرند و در مورد نحوه آزادی زندانیان سوالاتی می‌پرسند.

وقتی این زن تماس گرفت هم تصور می‌کردم طبق معمول فقط چند سوال می‌خواهد بپرسد. این زن پرسید، می‌خواستم ببینم برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد باید از چه طریقی اقدام کنم. مشغول توضیح در مورد روش‌های پرداخت بودم که تلفن قطع شد. اما دوباره تماس گرفت و از بدهی بعضی مددجویان پرس‌وجو کرد. من هم به او تا جایی که اجازه داشتم، توضیح دادم که رسیدم به اسم یک زن، بلافاصله کنجکاو شد و پرسید این خانم مادر هستند. من هم گفتم بله مادر سه فرزند هستند.

درنهایت گفتند با ١٠٠‌میلیون تومان می‌خواهند چند زندانی را آزاد کنند که یکی از آنها حتما باید همین مادر باشد. فردای همان روز دوباره تماس گرفت و گفت که ١٠٠‌میلیون تومان را به حساب ستاد واریز کرده است. وقتی از او علت را پرسیدم گفت که به علت شوق مادرشدن و سلامت کودکش تصمیم گرفته که چند زندانی را آزاد کند. وقتی این حرف را شنیدم خیلی خوشحال شدم که کودکی که هنوز به دنیا نیامده تا این اندازه می‌تواند خیر برساند.

با کمک این زن خیّر مادر سه فرزند که از ٨ ماه قبل به علت چک برگشتی در زندان بود، آزاد شد. او ٥٠‌ میلیون تومان بدهی داشت که زن خیّر آن مبلغ را پرداخت کرد. آخرین فرزند این زن بدهکار نیز در زندان به دنیا آمد. دو مرد دیگری نیز که به علت ٢٠‌میلیون و دیگری به علت ٣٠‌میلیون تومان در زندان بودند با کمک این مادر محکومیت‌شان به پایان رسید.

بعضی‌ها هنوز به دنیا نیامده باعث خیر و برکت می‌شوند. خیر و برکتی که شاید تا سالیان‌ سال تأثیر آن را خواهند دید. این زن نیز با این کمک، به دخترش و زندگی او تا ابد برکت و خیر رساند. دعای آن مادر و دو مرد دیگر قطعا به پیشواز این کودک برای تولدش به این دنیا خواهد رفت.»

انتهای پیام /

۷ مرداد ۱۳۹۹ ۰۸:۲۴
تعداد کلیک: ۱,۴۷۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.