English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی ۱۰ زندانی غیرعمد در دهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد

هرمزگان رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: به میمنت برگزاری دهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد علیه‌السلام تعداد ۱۰ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان هرمزگان آزاد می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، علی صالحی صبح امروز (۳۱ تیرماه) در دیدار اعضای ستاد برگزاری دهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد علیه‌السلام ضمن قدردانی از تلاش عوامل برگزاری کنگره در راستای شناساندن سیره ائمه‌اطهار اظهار کرد: برگزاری رخداد مهمی در این ابعاد نیازمند برنامه‌ریزی، تلاش و صرف وقت و هزینه است که با صبوری و تلاش و کوشش شما بزرگواران طی یک دهه محقق شده است.

وی با بیان اینکه به طور قطع و یقین این کار ارزشمند هم دارای پاداش اخروی برای دست‌اندرکاران است و هم برکات فراوانی را برای استان و کشور به دنبال خواهد داشت، افزود: با انجام این حرکت بسیار خوب و اثرگذار فضای معنوی در جامعه حاکم می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با بیان اینکه در 9 دوره گذشته برگزاری کنگره برکات مادی و معنوی شامل حال استان شده است، اظهار کرد: اگرچه تاکنون برنامه‌های خوبی در قالب این رخداد اجرا شده است اما در کنگره دهم همه باید در کنار هم تلاش کنیم تا برنامه‌ای در شان نام امام سجاد علیه‌السلام رقم بخورد.

وی با اشاره به شرایط ویژه امسال، تصریح کرد: اگر شرایط تا زمان برگزاری کنگره مطلوب بود که این آیین پایانی این برنامه به صورت حضوری در بندرعباس برگزار می شود و در غیر این صورت، از ظرفیت فضای مجازی جهت برگزاری کنگره استفاده خواهد شد.

صالحی با اشاره به اینکه همکاری در جهت نشر اندیشه و معارف اهل‌بیت علیهم‌السلام از افتخارات دستگاه قضایی است، خاطرنشان کرد: امسال به میمنت برگزاری دهمین کنگره بین المللی امام سجاد علیه‌السلام و در راستای عمل به سیره سیدالساجدین تعداد ۱۰ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان هرمزگان آزاد می‌شوند.

وی افزود: یکی دیگر از برنامه‌های دادگستری هرمزگان پیشنهاد دادن به دادگستری‌ استان‌های کشور است که با تاسی از سیره امام سجاد علیه‌السلام و همزمان با برگزاری کنگره دهم، تعدادی از زندانیان جرائم غیرعمد را آزاد کنند.

دبیر کنگره بین‌المللی امام سجاد علیه‌السلام نیز با ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای برگزاری هرچه بهتر دهمین کنگره، گفت: دستگاه قضایی در ۹ دوره گذشته کنگره همکاری بسیار خوبی با مجموعه ستاد برگزاری داشته است.

علی علامه زاده افزود: به همت دادگستری و با همکاری ستاد دیه هرمزگان از کنگره ششم تا کنون هرساله تعدادی از زندانیان جرائم غیرعمد از حبس آزاد شده اند که تاکنون شمار این زندانیان رها شده به ۳۰ تن رسیده است.

گفتنی است، کنگره بین‌المللی امام سجاد علیه‌السلام همه ساله همزمان با سالروز شهادت چهارمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت در ۲۵ محرم به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در بندرعباس برگزار می‌شود.

انتهای پیام /

۳۱ تیر ۱۳۹۹ ۱۱:۰۲
تعداد کلیک: ۹۰۶

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.