English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

ریسمان پوسیده بلای جان مقنی یزدی

از دیرباز یزد به شهر قنات و قنوت و قناعت معروف بوده و مردم سخت‌کوش این دیار برای رسیدن به آب در دل کویر اقدام به حفر کاریز و قنات می‌نمودند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، «مهدی - الف» مرد ساده روستایی که برای امرار معاش خود و خانواده خود مشغول به خرید و فروش دام و حفر چاه و کارهایی از این قبیل بود.

«مهدی» در سال ۱۳۹۶ به منظور رسیدن به آب در منزل شخصی خود اقدام به حفر چاه نموده که به دلیل فرسوده بودن طناب، کارگر وی به درون چاه سقوط کرده و از ناحیه ستون فقرات و نخاع دچار آسیب دیدگی شدید گردید.

در کنار کار حفر چاه، مهدی به شغل خرید، فروش و پرورش دام نیز مشغول و برای این کار از هم ولایتی‌های خود طی چند مرحله تعداد ۳۹ رأس دام خریداری و در قبال آن به آن‌ها چک داده بود که پس از حادثه‌ای که برای کارگرش رخ داد اقدام به فروش گوسفندان نموده و پول حاصل از فروش گوسفندانش را جهت هزینه‌های بیمارستان و درمان کارگرش و همچنین تأمین مخارج زندگی و امرار معاش خانواده خود مصرف نمود.

بنابر اظهارات «مهدی» و همچنین تأیید معتمدین محل تعداد ۱۹ عدد از گوسفندانش نیز به دلیل بیماری تلف شده و به دلیل مشکلاتی که برای وی به وجود آمده نتوانسته محل چک‌ها را که جهت خرید گوسفندان صادر نموده تأمین نماید.

در ادامه طبق نظر هیئت سه نفره کارشناسان رسمی دادگستری، مهدی به عنوان پیمانکار اصلی که وظیفه تأمین تجهیزات با وی بوده به دلیل عدم رعایت مواد ۱۱ و ۱۲ آیین‌نامه و مقررات حفاظتی حفر چاه‌های دستی به میزان ۷۰ درصد و کاگر وی به دلیل عدم بررسی تجهیزات مورد استفاده و اطمینان از سالم و محکم بودن آن‌ها و پذیرش تجهیز فاقد ایمنی کافی و استفاده از آن به میزان ۳۰ درصد در بروز حادثه موثر می‌باشند و به همین دلیل مهدی به پرداخت 70 درصد دیه صادره مصدوم محکوم و به دلیل عدم توان پرداخت آن روانه زندان می‌شود.

کل بدهی مددجو  مبلغ ۶۷۰ میلیون تومان بوده، اگرچه به همت کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان مبلغ ۳۴۴ میلیون تومان از شکات رضایت اخذ گردیده و مبلغ پرداختی به ۳۲۶ میلیون تومان کاهش یافته است اما فرد نامبرده به علت ناتوانی در تهیه همین مبلغ همچنان در بند به سرمی‌برد.

نیکوکارانی که تمایل دارند به این زندانی کمک کنند می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به حساب‌های نمایندگی ستاد دیه استان یزد به شماره ۷۷۷۷۷۷۷۷۷۷ بانک ملت به حساب ستاد دیه استان یزد واریز نمایندد. روابط عمومی ستاد دیه استان یزد با تلفن ۰۳۵۳۶۲۹۸۲۰۰ پاسخگوی سوالات شما در این زمینه خواهد بود.

انتهای پیام /

۲۸ تیر ۱۳۹۹ ۱۴:۵۴
تعداد کلیک: ۱,۰۰۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.