English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی زندانیان غیرعمد به جای مراسم ترحیم در شرایط کرونایی

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان همدان از حمایت برخی خیرین در راستای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در شرایط شیوع ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، یدالله روحانی‌منش با اشاره به جمعیت ۳۳۴ نفری زندانییان جرایم غیرعمد استان همدان اظهار کرد: در سال‌جاری و به دلیل شیوع کرونا ویروس و فراهم نبودن زمینه برگزاری مجالس ترحیم تعدادی از شهروندان همدانی بخشی از هزینه مراسم‌های سوم، هفتم و چهلم عزیزان درگذشته خود را صرف آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کردند که درپی این حمایت‌ها تا کنون زمینه آزادی 3 نفر از این زندانیان غیرعمد فراهم شده است.

وی با تشریح وضعیت مددجویان تحت حمایت حمایت ستاد دیه گفت: از بدهکاران مالی و محکومان به پرداخت دیه هم‌اکنون 7 نفر خانم و الباقی آقایانی هستند که با رقم بدهی میانگین 40 میلیون تومان در بند حضور دارند.

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان با بیان اینکه اولویت ستاد دیه برای آزادی زندانیان با خانم‌ها و افرادی است که مدت بیشتری در زندان به سر می‌برند، افزود: در حال حاضر به علت شیوع کرونا ویروس و و ممنوعیت حضور در تجمعات امکان برگزاری مراسم گلریزان مانند سال‌های قبل وجود ندارد.

روحانی‌منش با بیان اینکه در سه ماه نخست سال‌جاری به کمک خیرین ۳۵ نفر از زندانی مالی ناشی از جرائم غیرعمد آزاد شده‌اند، گفت:پیش از کمک به زندانیان نیازمند هیاتی اقدام به تحقیق درباره اموال زندانی، بررسی علت ورود به زندان، تایید در صحت ادعاهای زندانیان مبنی بر عدم توانایی مالی و استعلام از مراجع مسئول بر اساس اسناد و مدارک می‌کنند و در وهله بعد نسبت به حمایت افراد اقدام می‌شود.

انتهای پیام /

۲۸ تیر ۱۳۹۹ ۱۲:۵۸
تعداد کلیک: ۱,۰۲۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.