English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

جوانی که مرتکب قتل غیرعمد بود حقوق اولش را به ستاددیه اهدا کرد

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان تهران گفت: شخصی که در هفده سالگی مرتکب قتل غیرعمد شده بود، پس از آزادی، اولین حقوقش را جهت آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اهداء نمود.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، منوچهر رحمانی با تقدیر از این اقدام خداپسندانه اظهار کرد: برخی از زندانیان جرایم غیرعمد و نیازمند که با کمک ستاد دیه آزاد می‌شوند، تحت تأثیر یاری خیرین خداجو خودشان نیز به این جمع می‌پیوندند.

وی ادامه داد: «عباس - الف» دو سال قبل در شب چهارشنبه سوری با انفجار نارنجک دست‌ساز موجب مرگ نوجوان هم سن و سال محله‌شان شده بود به دلیل عجز خانواده از پرداخت دیه، در سن 17 سالگی وارد کانون اصلاح و تربیت شد.

وی در شرح پرونده این مددجو گفت: در این پرونده که اولیاءدم وضعیتی به مراتب بدتر از اوضاع معیشتی خانواده عباس داشتند، نیکوکاران با اهدای مبلغی بالغ بر 270 میلیون تومان به خانواده داغداری که نوجوان خود را در این حادثه از دست داده بودند،  زمینه آزادی این فرد را فراهم کردند.

رحمانی تصریح کرد: یکی از بهترین موضوعاتی که خیرین می‌توانند در قبال آن فعالیت نمایند حمایت از نیازمندانی است که ناخواسته درگیر حادثه‌ای شده و در گرفتاری راه نجاتی نیافته‌اند. افرادی که مجرم و بزهکار نبوده و تنها بر اثر سهل‌انگاری یا جهل به برخی مقررات رهسپار بند شده‌اند.

وی افزود: از دیدگاه روانشناسی افرادی که کمک کردن به دیگران را یکی از دغدغه‌های خود می‌بینند، به بالاترین جایگاه انسانی رسیده‌اند. عباس هم که در پرونده خودش از خودگذشتگی نیکوکاران را دیده بود، پس از آزادی توانست دوره متوسطه را به پایان رسانده و با ورودش به بازار کار اولین حقوق کاری را برای نجات نیازمند دیگری اختصاص دهد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان تهران گفت: تمام کمک‌های واریزی به حساب این نهاد حمایتی چه کم و چه زیاد برای ستاد دیه ارزشمند است و در این مسیر برخی عزیزان در طول سال به صورت مستمر با این نهاد همکاری دارند.

انتهای پیام /

۲۴ تیر ۱۳۹۹ ۱۳:۰۳
تعداد کلیک: ۱,۰۱۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.