English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

همکاری ستاد دیه و بنیاد شهید در حوزه آزادی زندانیان غیرعمد

با هدف استخلاص زندانیان ایثارگری که به دلیل ارتکاب جرایم غیرعمد گرفتار بند شده‌اند، تفاهم‌نامه ستاد دیه کشور و بنیاد شهید و امور ایثارگران امضا می‌شود.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، با توافق به عمل آمده در راستای تکریم و حمایت از جانبازران، خانواده‌های معظم شهدا و به ویژه بدهکاران غیربزهکاری که سابقه ایثارگری دارند ظهر امروز (24 تیرماه) سعید اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و سید اسدالله جولایی مدیرعامل این نهاد حمایتی تفاهم‌نامه همکاری امضاء می‌کنند.

به دنبال این سند همکاری منسوبین درجه اول اعم از والدین، همسر و  فرزندان شهداء آزادگان و جانبازان 25 درصد به بالا در چتر حمایتی ویژه ستاد دیه قرار خواهند گرفت.

طبق بندهای مندرج در تفاهم‌نامه در راستای مصون‌سازی زندانیان تحت پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران از آسیب‌های اجتماعی محکومان قطعی در جرائم غیرعمد و محکومیت‌های مالی ناشی از تسبیب، ضمان یا دیگر عقود مدنی کمیته مشترکی با حضور معاون اجرایی ستاد دیه کشور و معاون حقوقی و امور مجلس بنیاد به موضوعات و موانع احتمالی رسیدگی خواهند کرد.

طرفین به منظور هماهنگی هر چه بیشتر در اجرای مفاد هر 6 ماه تشکیل جلسه داده  و گزارشی از پیشرفت فعالیت‌های انجام شده و محل منابع مالی در جهت آزادی مددجویان واجد شرایط را ارایه خواهند کرد.

گفتنی‌ است، متاهلین، زنان سرپرست خانواده، محبوسانی از تیره سادات، محکومان بالای 70 سال، جوانان کمتر از 22 سال، بیماران صعب‌العلاج، معلولین و بدهکارانی از خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران همواره در اولویت‌ نمایندگی‌های ستاد دیه قرار داشته و  به دنبال همین اهمیت طی سال‌های 86 و 89 نیز طی امضای یک برنامه مشترک با بنیاد شهید به ترتیب 188 و 134 زندانی غیرعمد از بند زندان آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشته‌اند.

انتهای پیام /

۲۴ تیر ۱۳۹۹ ۱۰:۱۳
تعداد کلیک: ۱,۲۵۹

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.