English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی یک زندانی نجات یک خانواده را به دنبال دارد

رئیس ‌سازمان‌ فرهنگی‌ هنری ‌شهرداری ‌شیراز گفت: هنگامی که یک‌ زندانی غیرعمد آزاد می‌شود نباید بگوئیم یک ‌نفر مشکلاتش برطرف شده بلکه باید بگوئیم یک ‌خانواده از فروپاشی نجات یافته است.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور ، سیدر ضا اسکندری مدیر عامل ستاد مردمی دیه شعبه استان فارس در دیدار با رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز از مشارکت مطلوب خیرین در آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد در نه ماه نخست سال جاری خبر داد و گفت : بیش از 15 میلیارد ریال کمک مردمی در جشن گلریزان سراسر استان جمع آوری شد .

اسکندری افزود : در حال حاضر 947 نفر زندانی جرایم غیر عمد در زندانهای استان فارس به سر می برند که جمع بدهی کل این مددجویان بالغ بر 2048 میلیارد ریال میباشد که چشم به راه کمک خیرین نیک اندیش می باشند.

وی با بیان اینکه افراد خیر باید با انگیزه خدا محوری در امر آزاد سازی زندانیان مشارکت داشته باشند ، افزود : مهم ترین هدف این ستاد آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد بوده و زندانیان مربوط به تصادف ، مهریه ، نفقه ، محکومیان مالی به جز کلاهبرداری و حوادث کارگاهی را شامل می شود.

اسکندری به تشریح فضای اجتماعی و آسیب های اجتماعی ناشی از حبس برخی از افراد که بیشتر سرپرست خانواده هستند پرداخت و تصریح کرد: همواره در این نهاد مردمی پرونده این مددجویان به صورت ویژه بررسی و رسیدگی می‌شود .

مدیر عامل ستاد دیه شعبه استان فارس تصریح کرد : یکی از مولفه های مهم جذب خیرین اطلاع رسانی و تبلغات فعالیتهای ستاد دیه است که شهرداری شیراز با نیت خود حامی بزرگی برای ستاد دیه فارس بوده است .

وی ضمن تقدیر از مهندس علیرضا پاک فطرت شهردار شیراز و سازمان فرهنگی اجتماعی به جهت مساعدت در امر تبلیغات به منظور جذب خیرین گفت: یکی از دغدغه های پیش روی ستاد دیه شعبه استان فارس ترویج فرهنگ مشارکت خیرین در این امر خداپسندانه است و همکاری شهرداری شیراز در تبلغات شهری باعث اطلاع رسانی مطلوب در این حوزه شده است .

در ادامه این دیدار حجت الاسلام علی سقاچی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری شیراز مرتفع ساختن مشکلات مردم به دست خیرین را لطف الهی بر شمرد و گفت: سفارشارت بسیاری از سوی اهل بیت علیه‌السلام و علمای دین در خصوص دستگیری نیازمندان شده است و اقدام ستاد مردمی دیه در آزاد سازی زندانیان جرایم غیر عمد ستودنی است .

وی با بیان اینکه عدم حضور سرپرست خانواده باعث بروز مشکلات جدی برای اعضاء خانواده می شود گفت : هنگامی که یک زندانی جرایم غیر عمد توسط خیری آزاد می شود نباید بگوئیم یک نفر مشکلاتش برطرف شده بلکه باید بگوئیم یک خانواده از فروپاشی نجات یافته است.

وی گفت : به هنگام وقوع جرایم غیر عمد مسولیت اداره زندگی یکباره بردوش همسر متهم می افتد و چنانچه این شوک وارده بر پیکره بنیان خانواده به صورت صحیح مدیریت نشود خود سرآغاز شکل گیری جرایم دیگر می شود .

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری شیراز تصریح کرد: باید دست تک تک خیرین در این حوزه را به گرمی فشرد چرا که نیت خیر خود موجبات آسایش چندین خانواده را فراهم می آورند .

مشاور فرهنگی شهردار شیراز افزود: حمایت از فعالیتهای معنوی که سود آن به تمامی شهروندان می رسد را به صورت جدی در دستور کار داریم و در حد توان به ترویج فرهنگ زیبای کمک به نیازمندان جامعه توسط متولیان ذی صلاح گام خواهیم برداشت .

در انتهای این دیدار لوح سپاس علی القاصی مهر رئیس کل دادکستری استان فارس و رئیس هیات مدیره ستاد مردمی دیه شعبه استان فارس خطاب به حجت الاسلام و المسلمین علی سقاچی به جهت مساعدت در امور آزاد سازی زندانیان جرایم عمد اهداء شد.

 

۲۵ آذر ۱۳۹۳ ۱۴:۱۵
تعداد کلیک: ۲,۶۱۷

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (2 رای)
  • سعیده
  • ۱۲ دی ۱۳۹۳ ۲۱:۲۸
  • 0
  • 0
    0

کمک کنید شوهرم که به خاطر وام زندان افتاده نجات پیدا کنه

  • سعیده
  • ۱۲ دی ۱۳۹۳ ۲۱:۳۲
  • 0
  • 0
    0

من یه زن بیست و شش ساله هستم و با یه پسر چهار ساله که شوهرم به خاطر وام خوداشتغالی که نتونست موفق بشه ونتونست اقساط و بده تو زندانه خواهش میکنم از طرف خداوند واسطه ای برای نجات شوهرم بشید


امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.