English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

اولویت‌های تفاهم‌نامه بنیادمستضعفان در امر آزادی زندانیان‌غیرعمد

اولویت‌های استفاده از تسهیلات تفاهم‌نامه سازمان‌ زندان‌ها و بنیاد مستضعفان در راستای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد تحت حمایت ستاد دیه اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، با موافقت رئیس قوه قضائیه تفاهم‌نامه بین بنیاد مستعضفان انقلاب اسلامی و سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور برای آزادی 2574 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد با بدهی کمتر از 500 میلیون ریال منعقد شد.

بر این اساس زندانیان بدهکار در موضوعات مهریه، دیه غیرعمد و محکومیت‌های ناشی از چک در صورتی که شرایط مورد نظر ستاد دیه را داشته باشند، در اولویت استفاده از این تسهیلات قرار خواهند گرفت.

متاهلین، زنان سرپرست خانواده، محبوسانی از تیره سادات، محکومان بالای 70 سال، جوانان کمتر از 22 سال، بیماران صعب‌العلاج، معلولین 40 درصد به بالا و بدهکارانی از خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران از جمله این افراد اولویت‌دار هستند.

در راستای اجرای این تفاهم‌نامه که با ارزش بالغ بر 500 میلیارد ریال به امضای روسای دو مجموعه رسیده است، از مدیران کل زندان‌ها خواسته شده ضمن بهره‌گیری از امکانات موجود و طی جدول فرآیند آزادی پس از مراحل «اخذ گذشت رضایتمندانه از شکات»، «توجه به آورده مددجویان»، «تعدیل محکومٌ‌به به واسطه ارایه تسهیلات قرض‌الحسنه»، «مساعدت در ارایه دادخواست اعسار»، «معاضدت در امر تعدیل اقساط» فهرست زندانیان مشمول را پس از اخذ مصوبه هیئت امناء نمایندگی ستاد دیه استان، حداکثر تا روز چهارشنبه (مورخ 99/4/25) به ستاد دیه کشور معرفی نمایند.

گفتنی است به مناسب عید غدیرخم در این بخشنامه قیودی مانند «حضور لااقل دو ماه در زندان» و «محدودیت‌های مرتبط با محکومیت‌های ناشی مهریه» از قیود شیوه‌نامه شماره 1/70/300 (ارسالی در مورخ 99/1/24) حذف و این گروه از مددجویان نیز به یمن این عید بزرگ مشمول مساعدت خواهند بود.

انتهای پیام /

۲۴ تیر ۱۳۹۹ ۰۸:۰۳
تعداد کلیک: ۹۸۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (1 رای)
  • علی محمدی
  • ۱ مرداد ۱۳۹۹ ۱۳:۳۶
  • 0
  • 1
    0

چرامسیولین به ازدواج به چشم تجارت وبیزنس نگاه میکنند وبهترین راه حل برای این عفونت که دامنگیر قربانیان مهریه شده اینه که درصورت عدم توانایی مرد برای پرداخت,زن بتواند خودش طلاق بگیرد .اگر سازش ندارند جداشوند نه اینکه مردقربانی مهریه شود واگرنتوانست پرداخت
کند زندانی شود و ازطرف دیگرزن خانه را ترک وهیچ اجباری هم به تمکین نداشته باشد و با اقساط مهریه زندگی مجردی خودش را براحتی ادامه دهدوبا حمایت قانون مشغول به فساد و با ابروی شوهرش بازی کند. همچنین باحمایت قانون به خانه شوهرش هم بر نگردد


امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.