English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

افزایش زندانیان جرائم غیرعمد در استان کرمان

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان گفت: ظرف یک ماه گذشته ۹۰ نفر به جمع زندانیان جرائم غیرعمد استان کرمان افزوده شده و این آمار به ۱۸۰نفر افزایش یافته است.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، سید حجت‌الله موسوی قوام در جلسه نشست هیئت امنای ستاد دیه کرمان که با ریاست یدالله موحد رییس کل دادگستری استان برگزار شد اظهار کرد: علی‌رغم حمایت خیرین در ایام ماه مبارک رمضان و کاهش جمعیت زندانیان نیازمند در این موعد مبارک اما به دلیل مشکلات معیشتی و البته مصائب حاصل از شیوع ویروس کرونا جمع بدهکاران مالی در روزهای اخیر افزایش داشته و در قبال بدهکاران مالی ناشی از جرایم غیرعمد می‌توان گفت امروز 4 خانم و 176 آقا به دلیل عدم توانایی در پرداخت بدهی‌ها رهسپار زندان شده‌اند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های صنعتی و تجاری استان افزود: خیرین به طور عمده در مناسبت‌های ملی یا مذهبی در امر حسنه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مشارکت می‌نمایند که این امر همیاری بیشتر صاحبان صنایع و تجار کرمانی را برای حمایت از بدهکاران غیربزهکار می‌طلبد. این ارتباط و حمایت هرچند از سال‌های دور برقرار بوده و هست اما افزایش نرخ دیه و سنگین‌ شدن میزان بدهی‌های منتهی به حبس مساعدت بیشتر این نهادها و شرکت‌ها را نیاز دارد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه کشور یادآور شد: بسیاری از افراد با تصور این که مددجویان ستاد دیه محکومان جزای کیفری هستند همیاری در امر حبس‌زدایی را منوط به همیاری قضات و محاکم قضایی می‌کنند حای این که زندانیان تحت حمایت این مجموعه افرادی هستند که با طرح شکایت طلبکاران خصوصی پای‌شان به زندان باز شده و تا ریال و به عبارتی تا قران آخر را پرداخت نکنند از مکافات بند رهایی نخواهند داشت.

موسوی‌قوام گفت: حمایت از زندانیان غیرعمد اگرچه یاری خیرین را می‌طلبد اما در بحث اعطای مجازات‌های جایگزین حبس یا مماشات بیشتر در قبولی دادخواست اعسار و ایضا تعدیل در اقساط تا حدود زیادی می‌تواند امر زندان‌زدایی را محقق ساخته و ضمن پیشگیری از حبس یک بدهکار مالی در زندان از پرداخت هزینه‌های سنگین زندانبانی هم صرفه جویی نماید.

 وی با اشاره به تفاهم‌نامه منعقد شده با بنیاد مستضعفان یادآور شد: با عنایت به این اتفاق درصدد شناسایی افراد واجد شرایط برای اعطای تسهیلات هستیم که در این زمینه طبق تاکید عالی‌ترین مقام قضایی در استان درصدد خواهیم بود هر چه سریعتر زمینه آزادی آن دسته از زندانیان جرائم غیرعمدی فراهم شود که با رقم بدهی کم و برای مدت طولانی گرفتار حبس شده‌اند.

گفتنی است در این جلسه که مدیرکل زندانهای و همچنین مدیرکل امداد امام خمینی (ره) استان نیز حضور داشتند از از پوستر آثار هنری تولیدی ستاد دیه استان با عنوان «مشکل گشا باشیم» رونمایی شد.

انتهای پیام /

۲۳ تیر ۱۳۹۹ ۱۰:۲۲
تعداد کلیک: ۱,۰۲۳

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.