English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

محبوس 75 ساله چشم انتظار کمک خیران

پدری 75 ساله به خاطر مطالبه وجه سفته از سوی طلبکاران، از سال 95 روانه زندان شده و نزدیک به چهار سال است که پشت میله‌های زندان روزگار می‌گذراند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، «عیوض - الف» مرد عائله‌مندی است که اسفند سال 1394 به خاطر اشتغال فرزند ارشد خود در زمینه خشکبار، اقدام به ظهرنویسی سفته‌های تودیعی از سوی او می‌کند.

در ادامه به دلیل نواسانات بازار فرزند این مرد 75 ساله قادر به ایفای تعهدات مالی خود به عمده فروشان خشکبار نشده و با زیان سنگینی ابتدا مجبلور به فروش بسیاری از محصولات و در ادامه حراج لوازم شخصی خود می‌شود اما میزان طلب کفاف بدهی‌ها را نداده و مجبور می‌شود تا به امروز به محل نامعلومی متواری شود.

به دنبال این اتفاق پدر پیر این خانواده با طرح شکایت چند نفز طلبکاران علی‌رغم مشکلات جسمانی از مهر سال 95 روانه یکی از زندان‌های استان آذربایجان شرقی می‌شود و تا کنون با وجود عدم اطلاع از وضعیت فرزند به عنوان بدهکار اصلی وی همچنان در بند حضور دارد.

این مددجو ساکن یکی از روستاهای مرند بوده و دارای دو فرزند دختر و پنج فرزند پسر است که همگی به دلیل بی‌کاری و صغر سن تحت سرپرستی او قرار داشته و در روزهای غیبت پدر تنها عایدی آن‌ها پول یارانه دولتی است.

اصل بدهی این زندانی رقمی بالغ بر 268 میلیون تومان بود که برخی از شکات به دلیل اطلاع از شرایط مالی و سنی این فرد بخشی از مطالبات خود را گذشت کرده‌اند؛ به طوری که یکی از شکات مبلغی تا حدود 70 میلیون و دیگری 22 میلیون تومان از اصل بدهی را بخشیده است.  با این شرایط فرد یاد شده که فاقد هر گونه سابقه کیفری است بابت الباقی 113 میلیون تومانی خود همچنان در بند حضور دارد.

مردم نوع دوست استان جهت واریز کمک‌های نقدی نیز می‌توانند از طریق شماره حساب ‌۰۱۰۴۴۴۴۴۴۰۰۴ و شماره کارت ۶۰۳۷۶۹۱۹۹۰۰۵۶۱۶۰ نزد بانک صادرات به نام ستاد دیه استان و یا از طریق سایت رسمی ستاد دیه استان و یا با مراجعه به دفتر ستاد دیه استان واقع در تبریز، بلوار گلکار، خیابان ترافیک، خیابان نصر-جنب ایستگاه شماره ۱۸ آتش نشانی کمک‌های خود را تحویل داده و یا با شماره تلفن ۰۴۱۳۳۲۸۸۴۲۸ جهت کسب اطلاع بیشتر تماس حاصل کنند.

انتهای پیام /

۱۵ تیر ۱۳۹۹ ۱۲:۰۷
تعداد کلیک: ۱,۱۴۷

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.