English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

بیش از نیمی از زندانیان غیرعمد قزوین محکومان مهریه هستند

مدیرعامل ستاددیه شعبه استان قزوین گفت: از مجموع 102 نفری زندانیان غیرعمد استان قزوین، بیش از نیمی یعنی 61 نفر این افراد بابت محکومیت مهریه و نفقه در زندان به سر می‌برند.

 

 

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور «محمد آبفروش» مدیرعامل ستاددیه شعبه استان قزوین با بیان اینکه این تعداد از زندانیان که طبق گزارش کمیته تحقیق ستاددیه استان توانایی پرداخت دیون خود را نداشتند، اظهار داشت: پس از شناسایی و بررسی دقیق پرونده قضایی این مددجویان معرفی شده به ستاددیه با قرار گرفتن پرونده این افراد در فرآیند آزادی در نهایت پس از اخذ گذشت رضایتمندانه بخشی از از بدهی و با پرداخت دیون این مددجویان آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشتند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون به همت خیرین خداجو بیش از 150 نفر از زندانیان غیرعمد این استان از زندان آزاد شده‌اند، خاطر نشان کرد: تحمل حبس مددجویان جرائم غیرعمد بویژه محکومیت‌های مالی، نه تنها بدهی طلبکاران و شکات را به آنها بازنمی‌گرداند، بلکه مشکلی بر مشکلات دیگر هم شخص شاکی و هم خانواده فرد بدهکار می‌افزاید.

آبفروش ادامه داد: مشاهده پرونده‌های بسیاری از زندانیان جرائم غیرعمد گواهی می‌دهد آگاهی به قوانین عمومی و شناخت مقررات به ظاهر ساده در روابط تجاری و بالاخص موضع رانندگی اقدامی موثر و پیشگیرانه به شمار رفته و در راستای کاهش مشکلات و آسیبهای جبران ناپذیر بزرگی همچون بدهکاری  و زندان اثرگذار هستند.

مدیرعامل ستاد دیه شعبه استان با اشاره به اینکه غالب محکومان جرائم غیر عمد این استان سرپرست خانواده می‌باشند، گفت: این دسته از زندانیان دراولویت دریافت تسهیلات این نهاد مردمی بوده و با همت نیکوکاران استان در صدد هستیم از محل مساعدت‌های ستاد دیه کشور و همچنین کمک‌های همیشگی مردم نوع دوست استان با الویت بخشی به این افراد، مشکلات آنها را برطرف کنیم.

وی با تأکید بر نقش فرهنگ‌سازی در کاهش زندانیان غیرعمد گفت: از مجموع 102 نفر زندانی غیرعمد استان قزوین جالب است که بیش از نیمی از آنها یعنی 61 نفر این افراد بابت محکومیت مهریه و نفقه در زندان به سر می‌برند.

آبفروش با اعلام این آمار که 32 نفر از زندانیان غیرعمد را نیز رانندگان تصادفات رانندگی شامل می‌شوند، اظهار داشت: به سبب سبک زندگی غیراسلامی امروز سرمایه‌های هنگفتی از درآمد ناخالص ملی ما صرف پرداخت خسارت‌های مالی و جانی هموطنان ما شده و چه بودجه کلان و چه سرمایه‌های مادی و معنوی ارزشمندی که بر اثر همین فرهنگ نادرست رانندگی ما در جریان رسیدگی به پرونده‌های قضایی، نگهداری از مسببان حادثه و درمان مجروحان مربوط به آن پرداخت نمی‌کنیم.

۲۵ آذر ۱۳۹۳ ۱۰:۴۹
تعداد کلیک: ۲,۳۲۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.