English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

اولین گلریزان حضوری زندانیان غیرعمد در اردبیل برگزار شد

پس از شیوع ویروس کرونا نخستین آیین گلریزان ویژه آزادی زندانیان غیرعمد استان اردبیل با حضور جمعی از خیرین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، اگر چه ماه رمضان امسال به همت مردم نوعدوست اردبیل در قالب جشن‌های گلریزان مجازی برنامه‌های حبس‌زدایی را در شبکه‌های اجتماعی میزبانی کردند اما اولین جشن حضوری آزادی زندانیان جرایم غیر عمد روز یکشنبه (8 تیر) با رعایت اصول و موازین بهداشتی در نمایندگی ستاددیه استان برگزار شد.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان اردبیل به عنوان مهمان ویژه این مراسم در سخنانی گفت: امسال با وجود شرایط خاص اقتصادی و معشیتی آحاد  مختلف جامعه به خاطر شیوع ویروس کرونا اما میزان همیاری خیرین در راستای کاهش حداکثری زندانیان جرایم غیرعمد قابل توجه بود به نحوی که نسبت به ماه رمضان سال گذشته در جلب مشارکت‌های مردمی رشدی 80 درصدی را شاهد بودیم.

وی میزان کمک خیرین در جشن‌های گلریزان ویژه ماه رمضان را ۲۵میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: به برکت همین کمک‌ها زمینه آزادی 30 نفر از زندانیان بدهکار مالی یا محکوم متعهد پرداخت دیات ناشی از سوانح رانندگی فراهم گردید.

رئیس هیأت امنای نمایندگی ستاد دیه تغییر نگاه عمومی نسبت به زندانیان جرایم غیرعمد را نتیجه تلاش شبانه‌روزی کارکنان نمایندگی ستاددیه استان و ارایه عملکرد شفاف و تشریح کامل وضعیت این بدهکاران غیربزهکار مطرح کرد و گفت: قریب به اتفاق زندانیان جرایم غیرعمد از طبقه دردمند جامعه هستند که به لحاظ موقعیتی که دارند قادر به حل مشکلات ولو کوچک معیشتی خود نیستند.

وی در مورد آخرین برنامه‌های ستاد دیه در راستای کاهش جمعیت زندان‌ها اظهار کرد: در آخرین جلسه هیات امناء این نهاد حمایتی پرونده ۳۵ زندانی غیر عمد با مبلغ بدهی بالغ بر ۱۱۹ میلیارد ریال مورد بررسی قرار گرفته است که در آینده‌ای نزدیک این افراد نیز آزاد و به آغوش گرم خانواده باز خواهند گشت.

گفتنی است در جشن گلریزان برگزار شده با مبالغ اهدایی خیرین زمینه آزادی یک بانوی ۶۰ ساله با مبلغ بدهی بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال فراهم شد.

1

انتهای پیام /

۹ تیر ۱۳۹۹ ۱۰:۰۹
تعداد کلیک: ۹۰۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.