English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی زندانیان جرایم غیرعمد سیاست راهبردی قوه قضائیه است

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و تلاش در راستای کاهش حداکثری محکومان مالی یکی از سیاست‌های کلی و راهبردی قوه قضائیه است.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، حجت‌الاسلام سید عبدالمهدی موسوی روز پنجشنه در آیین آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ندامتگاه‌ اراک اظهار کرئد: اجرای سیاست‌های قوه قضاییه به‌ویژه تلاش برای کاهش آمار جمعیت کیفری زندان‌ها با استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس از دیگر برنامه‌های دادگستری استان است.

وی ادامه داد: در 3 ماه نخست سال جاری با پیگیری‌های ستاد رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند جرایم غیر عمد استان مرکزی، ۳۹ زندانی جرایم غیرعمد استان مرکزی با بدهی بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال از زندان آزاد شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیان کرد: امروز نیز همزمان با ششمین روز از گرامیداشت هفته قوه قضائیه و دهه کرامت ۱۴ زندانی جرایم غیرعمد و محکومان مالی به مبلغ  بالغ بر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از زندان آزاد شدند.

حجت‌الاسلام موسوی اظهار کرد: ۶ نفر از کسانی که امروز از زندان آزاد  شدند، زندانی نفقه بود که با آزادسازی این افراد دیگر هیچ زندانی به دلیل نفقه در ندامتگاه‌های استان در حبس نیست.

وی گفت: تعداد قابل توجه دیگری از محکومان مالی در ندامتگاه‌های استان مرکزی به سر می‌برند که با وجود میزان محکومیت بالا، آزادی این افراد نیز در دستور کار قرار دارد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی اضافه کرد: علاوه بر آزادی ۱۴ زندانی جرایم غیرعمد در ندامتگاه‌های این استان همزمان با هفته قوه قضائیه تعداد ۶۷ زندانی محکومیت مالی نیز به مرخصی اعزام شدند.

حجت‌الاسلام موسوی اعلام کرد: اکنون  ۱۸۵ زندانی غیرعمد زندان‌های استان مرکزی برای آزادی چشم انتظار کمک‌های مالی خیران هستند.

انتهای پیام /

۷ تیر ۱۳۹۹ ۰۸:۰۷
تعداد کلیک: ۹۴۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.