English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

قایق تفریحی، ناخدا محمود را راهی حبس کرد

سرعت بالا و عدم موفقیت در کنترل قایق تفریحی منتهی به مصدومیت زوج مشهدی و مرگ فرزندان آن‌ها شد.

به گزارش خبرنگار مهـر، خانواده سه نفره محمدی نوروز سال ۹۶ به منظور استفاده از ظرفیت‌های تفریحی جزایر جنوبی کشور راهی قشم می‌شوند اما در نخستین ساعات حضورشان این مسافرت به تلخ‌ترین سفر عمرشان مبدل می‌شود.

بنابر اظهارات قایقران‌ها و شاهدین صحنه مقارن ساعت ۱۳ یک فروند قایق تفریحی با ناخدایی عبدالامیر محمود پس از مسافرگیری در اسکله کندالو با سرعتی غیرمجاز به سوی محدوده گردشگری دلفین در حال تردد بود که حین خروج از موج‌شکن با قایق تفریحی دیگری برخورد می‌کند.

در این اتفاق بر حسب ضربه‌ای که به بدنه قایق خروجی وارد می‌شود قایق ضارب با تمامی سرنشینان خود دچار آسیب شدیدی می‌شوند. سرنشینان نیز آسیب جدی می بینند. هرچند آسیب واره به پدر و مادر آرمان جدی نبود، اما در مقابل برخورد سر به سینه قایق به نحوی بود که کودک هشت ساله این تصادف با وجود تلاش برای رساندن به موقع او به بیمارستان در میان راه جان می‌سپارد و به دنبال آن خانواده‌ای را در شروع یک سفر تفریحی دادغدار و ناخدای عائله‌مند را گرفتار بند می‌کند.

در قایق مضروب هم وضعیت ۱۲ سرنشین آن تعریف چندانی نداشت اما به دلیل سرعت کم و امکان کنترل شناور ایراد صدمه به نحوی بود که بدون اعزام به مراکز درمانی مشکل تمامی آسیب‌دیده‌گان در ساحل جزیزه مداوا شدند. آنچه گریبان ناخدا محمود را در این اتفاق گرفت نه سرعت بالای او و نه عدم تمرکز او در مدیریت بحران بود، آنچه او را با وجود دو فرزند سه و هفت ساله از مهر ماه سال گذشته رهسپار یکی از زندان‌های استان هرمزگان کرد بی‌توجهی این فرد در اخذ گواهینامه معتبر قایقرانی بود که به همین علت با بروز حادثه شرکت بیمه هیچ ریالی را به مقصر در تصادم پرداخت نکرد.

برابر اظهار نظر هیات ۵ نفره کارشناسان ناخدا محمود ۴۷ ساله به علت عدم رعایت آیین‌نامه‌های مربوطه مبنی بر عدم به کار گیری دیده‌بانی و همچنین عدم رعایت سرعت ایمن در این تصادم دریایی مقصر اصلی واقعه فوت شناخته شده و تا میزان ۵۵ درصد به پرداخت دیه کامل یک مرد مسلمان محکوم می‌شود.

مرد سختکوشی که در رطوبت و دمای بالای جزایر جنوبی کشور در بهترین حالت به طور میانگین تا میزان ۵ میلیون تومان کسب درآمد داشت در پی حادثه به محکوم‌به سنگینی معادل ۲۱۱ میلیون تومان محکوم می‌شود که هر چند با تلاش ستاد دیه طی جلسات صلح و سازش با اولیاءدم تا میزان ۲۰ میلیون تومان گذشت اخذ می‌شود و در فرآیندی افزون بر آورده مددجو به او وام بدون بهره اعطا می‌شود اما ناخدامحمود همچنان بابت ناتوانی در تامین الباقی ۷۱ میلیون تومانی در زندان به سرمی‌برد.

نیکوکارانی که تمایل دارند یاری‌گر این مددجوی نیازمند باشند، می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب‌های ستاد دیه کشور به‌قرار ۷۴/۷۴ بانک ملت شعبه مستقل مرکزی، ۷۷۷۷ بانک تجارت شعبه مرکزی، ۸۸۸۸ بانک صادرات شعبه مرکزی یا ۵۵۵۵۵ بانک ملی واریز کرده و برای اختصاص مبلغ پرداختی جهت آزادی این فرد یادشده فیش پرداختی را با تحریر موضوع کمک انجام‌شده به شماره ۸۸۹۱۶۰۱۱ دورنگار کنند. روابط عمومی ستاد دیه با تلفن ۸۸۹۱۶۰۱۲ الی ۱۵ پاسخگوی سوالات شما در این زمینه خواهد بود.

انتهای پیام /

۳۱ خرداد ۱۳۹۹ ۰۷:۲۱
تعداد کلیک: ۱,۱۳۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.