English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

زندان جای ماداران نیست

ستاد دیه فارس با راه‌اندازی پویشی با عنوان «زندان جای مادران نیست» در صدد برآمده است تا زمینه آزادی 22 زندانی زن بدهکار جرایم غیرعمد این استان را فراهم نماید.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، سیدر ضا اسکندری در نخستین نشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده شهرستان شیراز که در سالن شهید اسکندری فرمانداری برگزار شد اظهار کرد: علی‌رغم تلاش‌های زیاد در جهت کاهش محکومان نسوان و اعطای مرخصی‌های بلند مدت در ایام شیوع کرونا اما امروز 22 محکوم مالی زن در سطح زندان‌های استان تحمل حبس می‌کنند که میانگین بدهی این مددجویان رقمی بالغ بر 40 میلیون تومان است.

وی با اشاره به این که تعداد زندانیان زن کم اما رقم بدهی آن‌ها نسبت به مردان زیاد است، افزود: استان فارس به جهت عددی بعد از گیلان و مازندران بیشترین جمعیت محبوسان زن را به خود اختصاص داده است که به دلیل جایگاه اناث در جمع خانواده همواره استخلاص این قبیل مددجویان در اولیوت آزادی‌های ستاد دیه قرار دارد.

مدیرنمایندگی ستاددیه فارس گفت: در جمع این افراد هستند خانم‌هایی که به واسطه همراهی آگاهانه یا در غالب موارد ناآگاهانه با همسران یا حتی بستگان نسبی خود گرفتار عواقب ضمانت‌های بانکی شده و سر از زندان درآورده‌اند.

وی با تقدیر از همیاری خالصانه خیرین در امر حبس‌زدایی از زندان‌ها بیان کرد: در ایام ماه رمضان نیکوکاران استان رقمی بالغ بر 5 میلیارد و 300 میلیون تومان در راستای آزادی نزدیک به 900 زندانی غیرعمد حال حاضر زندان‌های فارس کمک کردند که تا امروز از محل این منابع مردمی زمینه آزادی 9 خانم فراه مشده و با احتساب این آزادی‌ها می‌توان گفت در مجموع این استان تنها 22 زندانی زن دارد.

اسکندری یادآور شد: در سال گذشته تعداد 550 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان آزاد از طریق همین مساعدت‌های مردمی از بند رهایی یافتند که 32 نفر آن‌ها خانم بودند.

انتهای پیام /

۲۴ خرداد ۱۳۹۹ ۱۵:۱۴
تعداد کلیک: ۹۵۵

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (1 رای)
  • هاجر جنتی پور
  • ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ ۱۸:۵۷
  • 0
  • 0
    1

باسلام من یک خانم هستم با دوفرزند‌ و یک همسر ک بیمار روانی هست و یک فروشگاه دارم با ۹ کارمند تا قبل از کرونا و گرونی همهچیز تقریبا خوب بود اما بخاطر مشکلات مالی گیر نزول خورها افتادم خواهش می‌کنم هرجور می‌توانند چ از نظر قانون و چه وام من رو از دست نزول
خورها خلاص کنید ریشه ی وجودم را دارن می خورم الان نه می توانم پول نزول خور بدهم ن سودشان را حالا اگر با وجود دوتا بچه به زندان برم با وجود یک همسر بیمار ک هم خرج خانواده ی همسر هم خرج خانواده‌ی خودم را میدان چه می‌شود خواهش می‌کنم کمکم کنید اگ


امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.