English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی نزدیک به 11 هزار زندانی غیرعمد تهرانی در 16 سال گذشته

مدیرکل زندان‌های استان تهران گفت: خیرین در طول شانزده سال گذشته، زمینه آزادی تعداد ده هزار و ۷۰۶ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد را فراهم کرده‌اند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، سیدحشمت الله حیات‌الغیب، مدیر کل زندان‌های استان تهران اظهار کرد: طی شانزده سال گذشته سه هزار و ۸۶۸ نفر زندانی محکوم به پرداخت دیه ناشی از حوادث کارگاهی یا سوانح رانندگی و همچنین تعداد ۶ هزار و ۸۳۸ محکوم مالی بدهکاری که فاقد هر گونه سوابق کیفری بودند، با پیگیری ستاد دیه استان تهران و تلاش مددکاران زندان‌ها آزاد و به آغوش گرم خانواده‌ بازگشته‌اند که در تحقیق این آزادی‌ها نباید از مساعدت مراجع قضایی در زمینه قبولی اعسار و همچنین گذشت شاکیان خصوصی در گذشت بخشی از محکوم‌به غافل بود.

وی ادامه داد: یکی از نقاط قوّت اخلاق اسلامی توجه به انسان‌ها، حس خدمت‌رسانی به اقشار ضعیف و منجمله محبوسان غیربزهکار است که این امر حسنه از دیرباز تا امروز در سرزمین ما به شکل یه فرهنگ و یک سنت درآمده است.

عضو هیأت امناء ستاد دیه استان تهران اظهار کرد: نظر به این که زندانی بودن سرپرست خانواده تنها وضعیت زندگی خود آن فرد را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد و می‌تواند آسیب‌های جدی اقتصادی و بعضا مخاطرات غیرقابل جبران روحی و اخلاقی به بار بیاورد همواره این حبس‌زدایی مورد توجه دستگاه قضاء و دغدغه قلبی خیرین خداجو بوده است.

وی با اشاره به لزوم تلاش برای آزادی زندانیان نیازمندی که مرتکب جرایم غیرعمد شده‌اند، افزود: در شرایط فعلی که خانواده‌های دارای سرپرست نیز اغلب ممکن است دچار مشکلات معیشتی و اقتصادی شوند، زندانی بودن سرپرست و نان آور خانواده، فشار مضاعفی تحمیل می‌نماید.

حیات‌الغیب در با تقدیر از حمایت شخصیت‌های حقوقی و حقوقی در استان گفت: در طول شانزده سال گذشته، این عزیزان زمینه آزادی ده هزار و ۷۰۶ نفر را فراهم کرده‌اند که صرفا بر حسب ناتوانی مالی و تنگدستی در تامین دیون روانه زندان شده بودند.

انتهای پیام /

۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ۱۵:۰۹
تعداد کلیک: ۱,۰۸۷

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.