English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

بهرمندی از مشارکت مردمی نیازمند یک برنامه اساسی است

دادستان اردبیل با اشاره به اهمیت بهره‌مندی از مشارکت‌های ‌مردمی گفت: در راستای آزادی زندانیان غیرعمد نباید تنها به یک دعوت عمومی بسنده کرده و برای این مهم غافل از یک برنامه‌ریزی بلند و مدون باشیم.

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، ناصر عتباتی صبح امروز در پنجمین جلسه هیئت مدیره انجمن حمایت زندانیان اردبیل با اشاره به پیاده‌روی و اجتماع بزرگ مسلمانان در روز اربعین اظهار داشت: در این روز اقتدار و عظمت اسلام به رخ جهانیان کشیده شد و دشمنان فهمیدند که تهدیدهای آنها هیچ تاثیری در عشق و ارادت مسلمانان به ویژه شیعیان به اهل بیت وامام حسین علیه‌السلام ندارد و این امر سبب مباهات ما مسلمانان است.

با قدردانی از زحمات اعضای انجمن در حمایت از زندانیان و خانواده‌های زندانیان تصریح کرد: اگر حمایت‌های لازم از خانواده‌های افراد زندانی توسط نهادهای حمایتی در استان انجام نشود آسیب‌ها وصدمات بسیار زیادی را به بار می‌آورد، چرا که بسیری از این خانواده‌ها با زندانی شدن فرد سرپرست خود را از دست داده و ممکن است برای امرار معاش وگذران زندگی به آسیب‌های متعدد در جامعه روی آورند.

عتباتی با بیان اینکه میزان بازگشت به زندان های استان اردبیل، 9 درصد پایین‌تر از میانگین کشوری است، افزود: متأسفانه در برخی از مواقع مشاهده می‌شود که وقتی فردی به زندان می‌افتد خانواده‌های آنان نیز دچار گرفتاری‌های بی شمار شده و در معرض تهدیدها و آسیب‌های متعدد قرار می‌گیرند، در حالی که براساس قانون، اصل شخصی بودن مجازات‌ها بایستی مد نظر باشد و تا حد توان نگذاریم که خانواده‌ها تحت شعاع مجازات ناشی از فرد قرار گیرند.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل با حمایت از برنامه‌های اعضای انجمن در حمایت از از زندانیان و خانوادها آنان بیان کرد: باید در کنار این حمایت‌ها برنامه مدونی نیز برای مراقبت بعد از خروج نیز داشته باشیم، تا فرد بعد از اصلاح بتواند زندگی خود را اداره و امرار معاش کرده و زمینه بازگشت دوباره آنها به زندان فراهم نیاید.

وی گفت:‌ در مورد جلب حمایت‌های مردمی باید به گونه‌ای عمل شود که نگرش مردم نسبت به زندانی عوض شود و باید این حقیقت در میان مردم رواج یابد که بسیاری از زندانیان به دلایل غیرمنتظره در زندان هستند و تنها یک اتفاق و حادثه سبب گرفتاری فرد شده و نیاز است که با مساعدت عموم مردم نسبت به رفع مشکلات این افراد اقدام شود.

عتباتی با بیان اینکه برای افزایش مشارکت عموم مردم باید برنامه‌ریزی‌های اساسی انجام شود تا ایم امر گسترش یابد، افزود: بسیاری از زندانیان به دلیل جرائم غیرعمد و غیرمنتظره و یا جرائم مالی در زندان به سر می‌برند و لازم است در این زمینه برنامه‌ریزی و هدفگذری برای اطلاع‌رسانی و آگاهسازی به عموم مردم انجام شود تا زمینه مشارکت و همیاری آنها بیش از گذشته افزایش یابد.

۲۵ آذر ۱۳۹۳ ۱۰:۲۳
تعداد کلیک: ۲,۳۹۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.