English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

۲۵۵ زندانی غیرعمد با هزینه‌های مجالس ترحیم در تبریز آزاد شدند

مدیر نمایندگی ستاد دیه آذربایجان شرقی گفت: در دو سال اخیر فرهنگ‌سازی خوبی نسبت به اهدای هزینه مجلس ترحیم برای آزادی زندانیان دیه انجام گرفته است که در این راستا ۳۶۰ خانواده متوفی با اهدا هزینه‌های عزاداری توانستند ۲۵۵ زندانی غیرعمد را آزاد کنند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، رسول تقی‌پور با اشاره به برگزاری جشن‌های گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: به خاطر شیوع ویروس کرونا در این ایام، تمامی جشن‌های گلریزان در سطح کشور به صورت غیرحضوری و مجازی برگزار شد.

وی افزود: فقط در چهار جلسه 10 الی 15 نفره اصناف و صنعتگران خیَر با رئیس کل دادگستری استان به عنوان رئیس هیئت امنا و دادستان تبریز به عنوان نائب رئیس هیئت امنای ستاد دیه استان برگزار شد که در آن جلسه خیرَین متعهد شدند تا عهده‌دار تأمین هزینه آزادی جمعی از زندانیان  عائله‌مند باشند.

مدیر ستاد دیه استان آذربایجان شرقی از اجرای کمپین‌های مختلف در ایام ماه رمضان خبر داد و افزود: تشکل‌ها و جمعیت‌های متعددی در امر حبس‌زدایی از زندان‌ها فعال شدند که برای نمونه صنف موبایل فروشان با تشکیل کمپینی توانستند زمینه آزادی یک بدهکار 75 ساله فراهم نمایند. افزون بر تلاش‌های گروه‌ها در فضای مجازی نیز افراد مختلفی نسبت به یاری ستاد دیه اقدام نمودند که در این زمینه با استفاده از ظرفیت اینستاگرام و با مشارکت 450 نفر از افراد مشهور و هنرمندان شهر تبریز توانستیم زمینه آزادی ده‌ها بدهکار مالی (غیرکلاهبرداری) را فراهم نماییم.

وی با تاکید بر جایگاه صداوسیما و رسانه ملی در مشارکت هرچه بیشتر مردم در آزادی زندانیان، اظهار کرد: در یکی از ویژه برنامه‌های شبکه سهند که 15 رمضان پخش شد، مبلغی در حدود 650 میلیون تومان به صورت نقد و اعتباری معادل 1 میلیارد تومان به صورت تعهدات برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد  جمع‌آور شد.

تقی‌پور با اشاره به موجودی زندانیان غیرعمد استان گفت: در حال حاضر حدود 322 زندانی غیر عمد در استان وجود دارد که رقم بدهی آن‌ها معادل 150 میلیارد تومان برآور می‌شود.

وی با بیان این که خانواده‌های عزادار می‌توانند هزینه در نظر گرفته شده برای متوفی را صرف  آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد نمایند، بیان کرد: در دو سال اخیر فرهنگ سازی خوبی نسبت به این امر انجام گرفته است که در این راستا، 360 خانواده متوفی با اهدا هزینه‌های عزاداری توانستند 255 زندانی را با اهدا تمام و یا بخشی از هزینه‌ها آزاد کنند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان آذربایجان‌شرقی گفت: در ایام کرونایی هم به دلیل ممنوعیت برگزاری مراسم و مجالس ترحیم، تعدادی از مردم و خانواده های متوفیان هزینه های مجالس تعطیل شده را برای آزاد کردن زندانیان جرایم غیر عمد و دیه در استان هزینه شد که به نوبه خود عدد قابل توجهی است و فرهنگ خوبی در این زمینه در استان نهادینه شده است.

انتهای پیام /

۶ خرداد ۱۳۹۹ ۱۴:۱۰
تعداد کلیک: ۱,۲۸۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.