English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

مشارکت ستاددیه شعبه استان گیلان در برنامه‌های آموزشی سیما

مدیرعامل‌ستاددیه‌شعبه‌گیلان به‌منظور بالابردن سطح‌همکاری‌ها و نیز ارائه موضوعات‌پیشنهادی این نهادمردمی با مدیرکل سیمای این استان دیدار و درخصوص ساخت‌برنامه‌هایی بر اساس‌سوژه‌های‌آموزشی‌به‌گفتگو پرداخت.

به گزارش روابط عمومی ستاددیه کشور، این جلسه که در محل دفتر نصر پور، مدیر کل صدا و سیمای استان برگزار شد، مدیرعامل ستاددیه شعبه استان گیلان ضمن تشریح اقدامات پیشگیرانه این نهاد مردمی در راستای کاهش حداکثری جمعیت کیفری، گفت: فعالیت ستاد دیه صرفا یک فعالیت خیرخواهانه‌ای که منفعت آن در وهله اول با آزادی یک زندانی و نجات خانواده او برای کشور بوده و در مرتبه بعد به حفظ اقتدار معنوی نظام می‌انجامد.

کامران زاده با بیان این مطلب که در سال‌های اخیر همواره موضوع پیشگیری از ورود ناخواسته افراد به زندان‌ها یکی از دغدغه‌ها و برنامه‌های اصلی ما به شمار رفته است، اظهار داشت: هدف از تشکیل ستاد دیه در درجه اول فرهنگ‌سازی در خصوص جرائم غیر عمدی چون نفقه، مهریه، تصادف، مالی و ... می باشد که در همین زمینه به دلیل بالا بودن جمعیت محکومان مالی در این زمینه ما را بر آن داشت تا در راستای فرهنگسازی استفاده صحیح از چک‌های بانکی دست به دامن رسانه ملی شویم که قطعا استقبال از این موضوع در کاهش جمعیت زندانیان غیرعمد نقش به سزایی خواهد داشت.

وی با اعلام این که بسیاری از افرادی که به دلیل ارتکاب جرائم غیرکلاهبرداری و غیرعمد در زندان بسر می برند بیشتر به دلیل عدم آگاهی مناسب از قانون و اطلاع کم از مقررات ساده و مرسوم راهی حبس شده‌اند، گفت: نقش رسانه ملی  نیازی به تبیین و توضیح ندارد، این یک حقیقت غیرقابل کتمان است که شبکه‌ و برنامه‌های پرمخاطب سیما با ابزار مناسب و با بهره‌مندی از نظرات هیئت کارشناسان خود به مراتب بیشتر از یک مجموعه چند جلدی و کلی پیام هشداردهنده می‌توانند در ارتکاب مخاطبین نسبت به انجام جرائم غیرعمد کاسته و به عنوان بازوی توانمندی در جهت اطلاع رسانی و فرهنگ سازی این جرائم نقش آفرینی کند.

مدیر کل صداو سیمای استان نیز ضمن تشکر و قدردانی از مجموعه ستاد دیه شعبه استان گفت: در ستاد دیه کارهای بسیار خوب و قابل  توجهی انجام گرفته و انتظار می‌رود که این فعالیتها نیز در جهت کاهش هرچه بیشتری مددجویان غیرعمد نمود بیشتری پیدا کند.

نصر پور، ادامه داد: صدا وسیما این آمادگی را دارد تا در جهت اطلاع رسانی فعالیتهای ستاددیه و همچنین پیشگیری و جلوگیری از وقوع جرائم با این نهاد مردمی در تمامی زمینه‌های پیشگیرانه همکاری و تعامل نماید.

وی گفت: حضورمدیر عامل د رمجموعه برنامه ها و خبرصدا وسیما، حضور خیران در برنامه‌های اجتماعی، همکاری با تهیه کنندگان و تهیه یک فیلمنامه مناسب می‌تواند از جمله فعالیتهای پیشنهادی برای اطلاع رسانی در مورد برنامه‌های پیشگیرانه ستاد دیه استان باشد.

گفتنی است در پایان این دیدار مدیر عامل ستاد دیه شعبه این استان ضمن تشکر و قدردانی از اقدامات سیمای استانی در جهت ارتقاء روحیه دستگیری از مستمندان و به ویژه زندانیان غیرعمد، تعدادی از مجموعه کتاب 4 جلدی این ستاد را که در خصوص موضوعات نفقه-مهریه،چک و تصادف به چاپ رسیده است را به منظور بهره‌گیری در برنامه‌های آموزشی سیما تقدیم نصرپور کرد.

 

۲۴ آذر ۱۳۹۳ ۱۶:۲۳
تعداد کلیک: ۲,۶۱۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.