English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی ۱۲ زن زندانی غیرعمد کهگیلویه در گرو کمک خیرین

مدیرکل‌ زندان‌های کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون ۱۲ زن زندانی جرائم غیرعمد در این استان تحمل حبس می‌کنند که آزادی آن‌ها در گرو همیاری خیرین است.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، اسماعیل جمیاری با اشاره به جمعیت زندانیان غیرعمد زندان‌های استان گفت: ۴۳۸ زندانی جرائم غیرعمد در سطح زندان‌های استان حضور دارند که از این جمعیت 12 نفر را بانوانی شامل می‌شوند که به دلیل ناتوانی در تامین بدهی روانه حبس شده‌اند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کهگیلویه و بویراحمد رقم بدهی این زنان را رقمی بالغ بر 1.5 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: آسیب‌های ناشی از غیبت زنان فارغ از تجرد یا تاهل به دلیل جایگاهی که آن‌ها در خانوادده دارند بسیار شکننده‌تر از حبس مردان است، جدای از این موضوع بیشتر زنان دربند سرپرست خانواده هستند.

وی یادآور شد: با آزادی یک زندانی جرائم غیرعمد وضعیت چندین خانواده منجمله شکات خصوصی که حقی از آن‌ها زایل شده است مشخص می‌شود، برای همین می‌توان گفت آزادی یک محکوم مالی غیرکلاهبرداری نه حایت از یک فرد بلکه حمایت از افراد بسیاری است که یکی به دلیل فقدان مال و دیگری به دلیل غیبت یکی از اعضای خانواده درگیر مصایب فراوانی شده‌اند.

این مسوول با تقدیر از همیاری خیرین در امر حبس‌زدایی گفت: سال گذشته با مشارکت خیرین استانی تعداد ۲۹۰ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد و به کانون خانواده بازگشته‌اند.

انتهای پیام /

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۱:۱۵
تعداد کلیک: ۱,۰۰۷

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.