English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

برچسب‌زنی به محکومان مالی باید برچیده شود

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز آذربایجان ‌شرقی گفت: برچسب‌زنی به محکومان مالی و زندانیان جرایم غیرعمد باید در سطح جامعه برچیده شود.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، بابک محبوب علیلو در جمع اعضای ستاد دیه و مسئولان برگزاری جشن گلریزان، پرهیز از برچسب زنی مجرمانه به اشخاصی که صرفا به دلیل محکومیت مالی و جرایم غیرعمد به زندان افتاده‌اند را لازم و ضروری دانست و بر لزوم فراهم کردن زمینه بازگشت سایر مجرمین به زندگی شرافتمند تاکید کرد.

وی از صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی درخواست کرد تا توجه ویژه‌ای در به کارگیری زندانیان آزاد شده از زندان داشته باشند تا بدین ترتیب زمینه‌های جامعه پذیری این افراد فراهم شود.

محبوب علیلو اظهار داشت: به طور مستمر وضعیت زندانیان مالی و جرایم غیر عمد آذربایجان شرقی در کارگروه ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها مورد رصد و بررسی قرار گرفته و در حد امکان برای حل و فصل موضوع و آزادی آن‌ها به نحوی که در عین حال حقوق محکوم‌لهم نیز حفظ شود، اقدام می شود.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت خیرین و متنفذین برای صلح و سازش طرفین در پرونده های قابل مصالحه تاکید و اضافه کرد: با توجه به اهمیت کارآفرینی و اشتغال‌زایی، حمایت دستگاه قضایی از واحدهای تولیدی و صنعتی را در واقع حمایت از تولید و اشتغال می‌دانیم.

محبوب علیلو یادآوری کرد: باید توجه داشت هر فردی که در واحدهای تولیدی و صنعتی مشغول به کار می شود، در خقیقت از ابتلای چندین نفر به آسیب‌های اجتماعی و ارتکاب به جرایم پیشگیری می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی تبریز همکاری واحدهای تولیدی و صنعتی در تعطیلات ایام کرونایی را از نمونه‌های بارز همکاری صاحبان صنوف مختلف با مجموعه مدیریتی و تشکیلات قضایی استان برشمرد و  ادامه داد: صاحبان صنوف مختلف در مقام خیرین با ستاد دیه استان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد همکاری تنگاتنگ داشته و دارند.

محبوب علیلو کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها را از جمله سیاست های کلان قوه قضائیه و دادگستری کل استان اعلام کرد و گفت: زندانیان جرایم غیرعمد جزو زندانیانی هستند که نیازمند کمک و مساعدت مالی دیگران می باشند.

انتهای پیام /

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۴:۱۵
تعداد کلیک: ۱,۰۳۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.