English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

اولویت با آزادی زندانیانی است که امکان بازگشت دوباره ندارند

مدیر ستاددیه استان مرکزی گفت: در حمایت از محکومان غیرعمد تمامی تلاش ما بر آن است تا به افرادی کمک شود که بر حسب یک اتفاق ناخواسته راهی حبس شده و امکان ورود مجدد آن‌ها به زندان وجود ندارد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، محمدحسن حسین‌بیگی با تقدیر از همیاری خیرین در راستای حبس‌زدایی گفت: معمولا در سال‌های گذشته جشن‌های گلریزان در اراک و سایر شهرستان به صورت جمعی و با دعوت از خیرین و مسئولان برگزار و مبالغ جمع‌آوری شده در راستای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در طول سال می شد اما امسال به دلیل شیوع کرونا آیین های گلریزان با کمک خیرین و اصحاب رسانه به صورت غیرحضوری و مجازی برگزار می‌شود.

وی افزود: در این راستا از آغاز ماه مبارک رمضان تاکنون میزان کمک‌های جمع آوری شده از محل جشن‌های گلریزان ویژه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در استان از مرز ۶ میلیارد ریال گذشته و انتظار می‌رود که تا پایان این ماه میزان کمک‌ها به مراتب بیشتر شود.

مدیر نمایندگی ستاد دیه در استان مرکزی گفت: همچون پارسال، تلاش می‌شود که از محل کمک‌های خیرین و مردم در ماه مبارک رمضان و سهمی که ستاد دیه پرداخت می‌کند، زمینه آزادی ۱۵۵ زندانی جرائم غیرعمد و مالی در سطح استان فراهم شود.

وی اظهار داشت: رویه ما این است که در ماه مبارک رمضان فقط محکومین مالی را مدنظر قرار ندهیم بلکه تلاش می کنیم با تامین منابع و ایجاد پشتوانه در طول سال به سایر زندانیان واجد شرایط هم سرکشی و رسیدگی کنیم تا بعد از سیر مراحل قانونی زمینه آزادی آنها را نیز فراهم کنیم.

وی گفت: امسال به دلیل شیوع کرونا جشن های گلریزان را با استفاده از ظرفیت های فضای مجازی انجام دادیم که در این بین خیرین ثابت که هر سال کمک می کنند با کمک رسانه ها و فعالان فضای مجازی انجام دادیم و همچنان این رویه ادامه دارد و تا پایان ماه مبارک به جمع بندی نهایی خواهیم رسید تا شرایط آزادی زندانیان را فراهم نماییم.

مدیر نمایندگی ستاد دیه در استان مرکزی با تمجید از مشارکت خیران و فعالان فضای مجازی اهل شهرستان ساوه در گلریزان مجازی امسال، اظهار کرد: نسبت به پارسال شرایط نسبتا مشابهی داریم و رقمی که پیش بینی جمع آوری آن را داشتیم معادل کمک‌های پارسال در این شهرستان و حدود ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال است و شاید هم بیشتر شود.

وی ادامه داد: در استان مرکزی تاکنون ۱۰ نفر از جمله هفت زندانی جرائم غیر عمد در ساوه به اهتمام خیرین و فعالان رسانه ای و مجازی آزاد شده اند و تلاش می شود با افزایش کمک ها شمار بیشتری نیز به دامان خانواده شان بازگردند.

حسین‌بیگی گفت: هدف ما این است که از محل جمع آوری کمک های مردمی و خیرین، زندانیانی آزاد شوند که دوباره امکان بازگشت به این مکان را نداشته باشند و اگر قرار باشد زندانی آزاد شده بعد از مدتی به دلایلی باز هم سر از حبس درآورد، نشان می‌دهد که خیلی اثر مثبتی نداشته است.

وی تاکید کرد: در ستاد دیه بر اساس شرایط و فیلترهایی، زندانیان واجد شرایط آزادی را بررسی و شناسایی می کنیم تا مسجل شود فرد دارای شرایط لازم است البته مواردی از زندانیان هم هستند که مردم روی آنها نظر مساعد دارند و برای آزادی شان تلاش می‌کنند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان مرکزی گفت: با توجه به اینکه شما زیادی از زندانیان جرائم غیرعمد از جمله محکومین مالی به دلیل شیوع کرونا در مرخصی هستند، پس از پایان جشن های گاریزان مجازی،  جمع بندی مبالغ گردآوری شده و شناسایی واجدین شرایط برای آزادی آنها اقدام خواهیم کرد.

به گفته این مسئول در سال گذشته از سوی ستاد دیه ۲ میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در ساوه اختصاص یافت که با احتساب کمک های مردمی و خیرین (۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال) در مجموع پنج و ۲۰۰ میلیارد ریال تامین شد و امسال نیز به هر میزان که در این شهرستان کمک جمع آوری شود، معادل آن هم از سوی ستاد دیه تامین و صرف آزادی افراد دربند واحد شرایط می شود.

مدیر نمایندگی ستاد دیه در استان مرکزی گفت: پارسال از محل کمک‌های حاصل از برگزاری جشن‌های گلریزان در ماه مبارک رمضان ۱۵۵ محکوم مالی، حوادث کارگاهی، سوانح رانندگی و زندانی جرائم غیرعمد در استان آزاد شدند.

وی تاکید کرد: در مجموع برای آزادی این ۱۵۵ نفر رقمی افزون بر ۲۳۰ میلیارد ریال صرف شد که ۱۱۰ میلیارد ریال هم با تلاش مددکاران از شاکیان رضایت اخذ شد و افزون بر ۵۰ میلیارد ریال هم در قالب وام (۲۶ میلیارد ریال) و کمک های بلاعوض (۲۷ میلیارد ریال) برای این منظور پرداخت شد.

به گفته مدیر نمایندگی ستاد دیه در استان مرکزی به طور متوسط پارسال برای آزادی هر یک از زندانیان جرائم غیرعمد و مالی در سطح استان مرکزی بیش از ۳۰۰ میلیون ریال هزینه شد که نشان می دهد تلاش های ستاد دیه معطوف به محکومین با جرایم مالی سنگین متمرکز شده است زیرا اکنون به ندرت زندانی محکوم زیر ۱۰۰ میلیون ریال در استان وجود دارد.

وی گفت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال هم بتوانیم معادل افراد زندانی آزاد شده در سال گذشته را از بند نجات دهیم اما مشکلی که اکنون وجود دارد این است که رقم بدهی‌های زندانیان در سال‌جاری مقداری نسبت به پارسال سنگین‌تر است.

وی افزود: در همین راستا رایزنی‌ها برای جلب رضایت شاکیان توسط مددکاران و ستاد دیه در جریان است و علاوه بر این مراجع قضایی هم در زمینه اظهارها با نظر مساعد اقدام می‌کنند تا از بار بدهی زندانیان بکاهیم و شرایط آزادی آنان را مهیا کنیم.

انتهای پیام /

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۱:۴۲
تعداد کلیک: ۱,۰۱۶

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.