English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

بازدیدمسئول‌بازرسی‌شوراهای‌حل‌اختلاف‌دادگستری‌ازستاددیه‌لرستان

به منظور بررسی عملکرد شورای حل اختلاف ستاددیه شعبه استان لرستان و با هدف افزایش میزان اخذ گذشت از شکات مسئول بازرسی شوراهای حل اختلاف لرستان به بازدید از ستاددیه شعبه این استان پرداخت.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور «کرمی» مسئول بازرسی شوراهای حل اخلاف و دبیر کمیسیون رسیدگی به تخلفات و «کوشکی» بازرس شوراهای حل اختلاف استان در ادامه بررسی نقاط ضعف و وقوت شوراهای حل اختلاف استان طی بازدیدی از ستاد دیه شعبه استان لرستان به بررسی وضعیت شورای حل اختلاف شعبه ویژه ستاد دیه استان پرداختند .

در این دیدار توکل شاکرمی، مدیر عامل ستاد دیه شعبه استان لرستان ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های ستاد دیه استان، اضهار داشت: عملکرد شوراهای حل اختلاف در بحث مختومه نمودن پرونده های قضایی بسیار مثبت بوده و در همین راستا شعبه ویژه ستاد دیه همواره در بحث آزادی زندانیان علی الخصوص زندانیان غیرعمد خدمات شایان توجهی را داشته است.

وی با اشاره به اینکه در پرونده های مفتوحه این ستاد در بیش از نیمی از مبلغ بدهی یا دیه که به واسطه آن شخص راهی زندان شده است، به گذشت رضایتمندانه ختم شده‌اند، گفت: شورای حل اختلاف این ستاد با اخذ توافق در پرونده‌ها در تسریع روند رسیدگی به یک پرونده نیز بسیار اثرگذار بوده و از تحمیل هزینه‌های هنگفتی به بنده سازمان زندانها و در کل نظام مقدس اسلامی جلوگیری به عمل می‌آورند و در مواردی نیز از مراجعه مجدد شکات به دادگستری ممانعت می‌کنند که این موضوع در بحث حبس زدایی بسیار مهم و قابل اعتنا است.

کوشکی با بیان این مطلب که در سنوات بالای خدمتی خود در مجموعه قضایی با افراد آسیب پذیری زیادی مواجهه شده است، اظهار داشت: بارها از نزدیک شاهد بوده‌ام که اگر ستاد دیه از افرادی که تنها به دلیل عدم استطاعت مالی در حبس باقی مانده‌اند، دستگیری نمی‌کرد چه بسا که هرگز مشکل آنها رفع نمی‌شد تا با وجود گذر سالها از زمان وقع یک حادثه مسبب یا مرتکب آن در زندان باقی بودند.

وی افزود: ستاد دیه با آزاد نمودن زندانیان جرائم غیر عمد که ناخواسته و بر اثر یک اتفاق یا غفلت دچار مشکل شده‌اند به برخی از اهداف دستگاه قضایی از جمله کاهش جمعیت کیفری و کاهش آسیب های اجتماعی هم کمک می‌نماید .

 

 

۲۵ آذر ۱۳۹۳ ۱۰:۲۳
تعداد کلیک: ۲,۴۸۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
 
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:  
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.