English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

۵۳ زندانی جرایم غیرعمد در اصفهان آزاد شدند

معاون ستاد دیه استان اصفهان گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان تاکنون ۵۳ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد این استان با حمایت و همراهی مردم نوعدوست و خیرخواه از زندان آزاد شدند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، بهنام رحیمی با اعلام این خبر اظهار کرد: برای آزادی این افراد ۵۵ میلیارد ریال  با کمک مردم خیرخواه به ستاد دیه استان اهدا شد تا زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد فراهم شود.

وی با بیان اینکه کمک‌های مردم و خیران در سال جاری نسبت به سال گذشته رشد بیشتری پیدا کرده است ادامه داد: سال گذشته در مجموع و با کمک فولاد مبارکه ۱۰۳ میلیارد ریال جمع آوری شد.

به گفته وی میزان کمک‌های جمع آوری شده از جشن های گلریزان ویژه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد از آغاز ماه مبارک رمضان تاکنون در استان اصفهان به ۵۵ میلیارد ریال رسیده و انتظار است که تا پایان این ماه میزان کمک‌ها به مراتب بیشتر شود.

معاون ستاد دیه اصفهان اظهار کرد:بطور معمول در گذشته جشن‌های گلریزان در اصفهان و سایر شهرستان‌های استان بصورت جمعی و با دعوت از خیران و مسوولان برگزار و مبالغ جمع آوری شده در راستای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در طول سال پرداخت می‌شد اما امسال به دلیل شیوع کرونا آیین‌های گلریزان به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه زندانیان جرائم غیرعمد استان  اصفهان همچنان چشم انتظار کمک‌های خیران برای بازگشت به آغوش گرم خانواده‌هایشان هستند افزود: جشن‌های گلریزان  امسال را به دلیل شیوع کرونا با استفاده از ظرفیت‌های رسانه ها و فضای مجازی انجام دادیم که در این بین خیرین ثابت که هر سال کمک می‌کنند.

رحیمی افزود: بطور متوسط برای آزادی هر زندانی ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون ریال نیاز است اما برخی از این زندانیان بدهی کمتر از ۱۰۰ میلیون ریالی و تعدادی از آنها هم بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بدهی دارند.

وی خاطرنشان کرد: جشن‌های گلریزان ماه مبارک رمضان همچنان و تا پایان ماه مبارک ادامه دارد تا شرایط آزادی زندانیان غیر عمد بیشتری فراهم شود.

ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند استان اصفهان از رمضان سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرد و تا کنون حدود ۱۷ هزار پرونده جرائم غیرعمد را مورد بررسی قرار داده که پس از اقدامات لازم از جمله مشاوره و تخفیف و گذشت رضایتمندانه از شکات و تامین اعتبارات از محل وجوه خیرین و نیکوکاران و همچنین اعتبارات مصوب دولتی، بیش از سه هزار نفر در سال گذشته با پرداخت تسهیلات این ستاد از زندان آزاد شدند.

سال گذشته ۷۴۴ نفر از مددجویان جرائم غیر عمد استان شامل ۵۶۴ نفر محکومان مالی، ۶۱ نفر دیه و ۱۱۹ نفر محکوم به پرداخت مهریه و نفقه با پرداخت بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض و ۱۲۴ میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه بانکی آزاد شدند.

انتهای پیام /

 

۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۰۸:۱۹
تعداد کلیک: ۹۷۴

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.