English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

گلریزان شرکت‌های تجاری برای آزادی زندانیان غیرعمد کرمان

استاندار کرمان گفت: با پیگیری استانداری برای سومین سال پیاپی مدیران صنایع و شرکت‌های بزرگ این استان در راستای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد مشارکت خواهند داشت.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، محمدجواد فدایی در نشست هماهنگی حضور شرکت‌های بزرگ اقتصادی استان کرمان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد که با رعایت موازین بهداشتی در تهران برگزار شد، افزود: سال گذشته شماری از شرکت‌های تجاری در استان مبلغی معادل پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اختصاص دادند که با وجود مشکلات معیشتی و مصایب ناشی از شیوع ویروس کرونا انتظار می‌رود امسال هم در این سنت حسنه مشارکت کنند.

وی با انتقاد از شرکت‌هایی که سال گذشته به تعهدات خود در این زمینه عمل نکرده‌اند اظهار کرد: اهدای مبالغ نقدی به ستاد دیه کمک به یک نهاد یا حتی حمایت از یک فرد دربند نیست، مشارکت در امر حسنه آزادی بدهکاران غیربزهکار تضمین کننده سلامت اجتماعی و تلاشی عملی در راستای کاهش جرایم محسوب می‌شود.

استاندار کرمان گفت: زندانیان غیرعمد عموما از خانواده‌های آبرومندی هستند که بر حسب نداری گرفتار حبس شده‌اند، حال این که اگر گرفتار محبس زندان نبودند در حرفه‌ خودشان به عنوان یک نیروی انسانی فعال فعالیت خواهند داشت.

وی یادآور شد: سال گذشته تعداد ۳۶۶ نفر زندانی غیرعمد با کمک بیش از ۷ میلیارد تومانی مدیران شرکت‌ها، صاحبان صنایع و خیل نیکوکاران نیک اندیش از بند زندان‌های استان رهایی یافتند.

در این جلسه که یدالله موحد رییس کل دادگستری استان و سید حجت‌الله موسوی قوام مدیر نمایندگی ستاد دیه کرمان نیز حضور داشتند پس از بحث و بررسی‌ مدیران شرکت‌های حاضر در جلسه توافق کردند تا ۲۰ درصد بیشتر از کمک‌های سال قبل‌ و به عبارتی رقمی بالغ بر ۸ میلیارد تومان در اختیار ستاد دیه قرار دهند تا زمینه آزادی حداکثری تعداد 170 محکوم غیرعمد موجود در سطح زندان‌های استان فراهم شود.

انتهای پیام /

 

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۰۸:۲۵
تعداد کلیک: ۹۷۳

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.