English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

کمک 550 میلیونی خیران اردبیلی به گلریزان ستاد دیه

با کمک 550 میلیون تومانی خیرین اردبیلی در جشن آزادی زندانیان جرایم غیرعمد زمینه آزادی بیش از 30 محکوم مالی این استان فراهم شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، در این برنامه خداپسندانه که به صورت غیرحضوری برگزار شد ناصر اعتباتی رئیس کل دادگستری و رئیس هیأت امنای این نهاد حمایتی در استان اردبیل گفت: با شیوع ویروس کرونا ابتدا تصمیم بر آن شد تا آیین‌های گلریزان ضمن رعایت اصول و موازین  بهداشتی با حفظ فاصله‌ برگزار شود که در ادامه به دلیل افزایش آمار مبتلایان و با استناد به توصیه‌های موکد مسئولین زحمتکش وزارت بهداشت تلاش شد تا تجمع حداقلی خیرین را هم نداشته باشیم.

وی افزود: در طول سه دهه فعالیت ستاد دیه این برای نخستین بار است که در ایام ماه مبارک رمضان که اوج فعالیت خیرین و عزیزان مستقر در ستاد دیه است ما دعوت از خیرین جهت مشارکت در برنامه‌های آزادی زندانیان نیازمند را نداریم اما با توجه به کثرت محکومان غیرعمد از هیچ تلاشی برای تامین بدهی واجدین شرایط دریغ نداشته‌ایم کما اینکه با سیمای استانی و بسیاری از هنرمندان و پیشکسوتان ورزشی در اردبیل صحبت داشته‌ایم تا با بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود در قالب جشن‌های مجازی همیاری خود را از خیل بدهکاران غیربزهکار تداوم بخشیم.

عتباتی یادآور شد: تلاش ما برای استخلاص آن‌هایی نیست که بر حسب انجام بزه یا جرایم عمد مجازات زندان در قبالشان صادر شده است بلکه همت همکاران بنده معطوف به رهایی دربندان دردمندی است که صرفا بر حسب نداری و ناتوانی مالی خویش سر از زندان درآورده‌اند. افرادی که بیشتر آن‌ها با عناوین مالی و نزدیک به ده درصد آن‌ها نیز بابت عجز در تامین دیات ناشی حوادث کارگاهی یا تصادفات رانندگی گرفتار حبس شده‌اند.

آزادی هزار زندانی غیرعمد استان اردبیل در سال 98

در این برنامه که برای مخاطبان شبکه‌های اجتماعی تهیه شده بود، کریم الله محبوبی مدیر نمایندگی ستاددیه استان اردبیل نیز در سخنانی با ارایه عملکرد این نهاد مردمی گفت: 1048 زندانی جرایم غیرعمد از سال 1395 تا به امروز با مبلغ بدهی بالغ بر 145 میلیارد و 616 میلیون تومان از سطح زندان‌های استان آزاد شده‌اند که به تفکیک نوع محکومیت باید گفت 787 مورد مربوط به زندانیان چک، 202 فقره ناشی از تعهدات مهریه و 59 نفر نیز با عناوین مرتبط با دیات ناشی از تصادف رانندگی و کارگاهی  بوده است.

وی با اشاره به اینکه در 4 سال اخیر تعداد 1127 پرونده از زندان‌های استان به این ستاد ارسال شده است، افزود: ستاد دیه با تخصیص مبلغی بالغ بر 9 میلیارد و 255 میلیون تومان زمینه مختومه نمودن جمع زیادی از این پرونده‌ها را فراهم نموده است.

محبوبی با تقدیر از حمایت‌های مادی و معنوی خیرین در امر حبس‌زدایی از زندان‌ها گفت: در مجموع با کمک‌های واریزی مسئولین اجرایی در استان و تعهدات و مبالغ اهدایی خیرین خداجو امسال در آیین غیرحضوری گلریزان ویژه مرکز استان مبلغی معادل 550 میلیون تومان جمع آوری شد که پیش‌بینی می‌شود با این مبلغ زمینه آزادی بیش از 30 نفر از محبوسان عائله‌مند فراهم شود.


انتهای پیام/

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۰۷:۳۴
تعداد کلیک: ۱,۱۲۰

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.