English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

مشارکت یک میلیارد و ۳۰۰ میلونی خیرین در جشن گلریزان تبریز

مدیر ستاددیه آذربایجان‌شرقی گفت: در آیین گلریزان شهر تبریز مبلغی معادل ۳۰۰ میلیون تومان به صورت نقدی و یک میلیارد تومان در قالب تعهدات برای آزادی زندانیان غیرعمد جمع‌آوری شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا جشن گلریزان ویژه ماه مبارک رمضان امسال بصورت مجازی برگزار و در شب میلاد امام حسن مجتبی علیه‌السلام (20 اردیبهشت) در برنامه‌ای تلویزیونی میزبان جمع کثیری از نیکوکاران بود.

در این برنامه که به صورت زنده از شبکه استانی سهند پخش می‌شد، رسول تقی‌پور مدیر نمایندگی ستاد دیه استان آذربایجان شرقی در سخنانی گفت: امسال اگر چه تجمع فیزیکی همیاران ثابت قدم این نهاد مردمی را در برنامه‌های ویژه آزادی بدهکاران غیربزهکار را نداریم اما با هماهنگی‌های به عمل آمده باید اعلام کرد تا امروز به همت دادگستری‌ شهرستان‌های گلریزان‌های متعددی در فضای مجازی برگزار و این مراسم معنوی تا پایان ماه رمضان تداوم خواهد داشت.

وی با اشاره به این که سال گذشته هر کس که در جشن گلریزان تبریز مبلغی تعهد کرده بود، به صورت ۱۰۰ درصدی به ایفای آن پرداخته است گفت: به برکت همین کمک‌های نوعدوستانه از ابتدای فروردین 98 تا پایان فروردین سال جاری تعداد 422 زندانی غیرعمد از بند حبس رهایی یافتند که غالب منبع مالی از طریق همین جشن‌های آزادی تامین شده است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان آذربایجان شرقی با اعلام آمار زندانیان غیرعمد اظهار کرد: هم‌اکنون تعداد ۳۲۰ زندانی جرایم غیرعمد با رقم بدهی بالغ بر 140 میلیارد تومان در سطح زندان‌های استان حضور دارند که 4 نفر این جمعیت را زنان شامل می‌شوند.

تقی‌پور خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم در طول ایام ماه مبارک مبلغی معادل ۱۰ میلیارد تومان کمک از سوی خیران استان جمع‌آوری کنیم، زمینه آزادی تمامی زندانیان جرایم غیرعمد استان فراهم خواهد شد. البته این با احتساب قبولی دادخواست اعسار جمعی از این فهرست و ایضا اخذ گذشت رضایتمندانه 50 درصدی شکات محاسبه می‌شود.

انتهای پیام /

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۰۸:۱۶
تعداد کلیک: ۱,۰۰۸

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.