English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 8599 زندانی غیرعمد در سال 98

به همت خیرین در سالی که گذشت تعداد 8599 زندانی جرایم غیرعمد با رقم بدهی بالغ بر 1800 میلیارد تومان از بند حبس رهایی یافتند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، 330 نفر از مددجویان آزاد شده را زنان و مابقی را آقایانی شامل می‌شوند که در غالب پرونده‌ها نسبت به صدور چک یا ضمانت از طریق این اوراق تجاری گرفتار بند شده بودند.

اصل بدهی 8599 زندانی رهایی یافته معادل 1800 میلیارد تومان بود که در فرآیند رسیدگی به همت کمیته‌های صلح و سازش تا میزان 45درصد محکوم‌ٌ‌به از سوی شکات خصوصی و اولیاءدم گذشت شد.

در شمار محکومان 451 نفر به دلیل عجز در تامین بدهی ناشی از دیات (کارگاهی و رانندگی) و 8148 نیز به علت ناتوانی در پرداخت دیون مالی (چک، مهریه و نفقه) در بند حضور داشتند.

قابل توجه این که تعداد 1249 زندانی بدون پرداخت ریالی و تنها با تلاش نمایندگی‌های استانی و البته همیاری مددکاران زندان‌ها و برخی شعب شورای حل اختلاف صرفا از طریق صلح و سازش یا پذیرش دادخواست اعسار از بند آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشته‌اند.

در فهرست استانی ستاددیه اصفهان با آزادی 906 نفر بیشترین آزادی‌ها را به خود اختصاص داده و در ادامه تهران با آزادی 800 مددجو، خراسان رضوی با آزادی 551 محکوم، فارس با آزادی 550 زندانی و استان البرز با استخلاص 507 مورد بیشتر نقش را در آمار عددی دارند.

انتهای پیام /

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۰۹:۵۴
تعداد کلیک: ۱,۰۶۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.