English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

النگوی بانوی همدانی یک زندانی را آزاد کرد

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان همدان گفت: یک بانوی خیر با فروش النگو و هدیه پول آن به ستاد دیه موجبات آزادی یک بدهکار مالی را فراهم نمود.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، یدالله روحانی منش با اعلام این خبر اظهار کرد: این بانوی نیکوکار با فروش النگوی خود به قیمت ۱۱ میلیون تومان مسبب آزادی مرد عائله‌مندی شد که پس از تحمل 4 ماه حبس از بند حبس رهایی یافت و به آغوش خانواده بازگشت.

وی با تقدیر از همیاری خیرین استانی در راستای کاهش جمعیت زندانیان غیرعمد افزود: برخی از عزیزانی در استان و برخی هم که اصالتی همدانی دارند با وجود فاصله مکانی همواره همیار این نهاد مردمی بوده و برای نمونه به همت جمعی از بانوان این استان که برای تحصیل مقیم ایتالیا هستند سال گذشته در چند نوبت نسبت به آزادی مددجویان نیازمند اقدام شد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه همدان بیان کرد: هم اکنون ۳۰۰ زندانی جرائم غیر عمد به علت ناتوانی در پرداخت بدهی در زندان‌های این استان حضور دارند که امید می‌رود بتوان بخش قابل توجهی از این محبوسان را به برکت برگزاری جشن‌های گلریزان مجازی ویژه ماه مبارک رمضان آزاد کرد.

وی اعلام کرد: امسال با عنایت به شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت فاصله اجتماعی، آیین‌های آزادی زندانیان به شکل غیرحضوری برگزار شده و عمده تلاش ما نسبت به بهره‌مندی از ظرفیت شبکه استانی شبکه‌های مجازی معطوف شده است.

روحانی‌منش با اشاره به عملکرد این مجموعه در سال گذشته گفت: به همت خیرین در سال 1398 تعداد ۱۹۸ زندانی مالی، ۴۳ زندانی مهریه، ۱۶ زندانی نفقه و ۱۲ زندانی ناتوان در پرداخت دیه ناشی از سوانح سال گذشته از بند رهایی یافته و طعم آزادی را چشیدند که از این جمعیت ۲۵۹ مرد و مابقی خانم هستند.

هزینه سالگرد فوت صرف آزادی زندانی در همدان شد

مدیرعامل ستاد دیه استان همدان گفت: شرایط فعلی حاکم بر جامعه ایجاب می‌کند تجمعات انسانی به هر دلیلی محدود و تا حد امکان برگزار نشود، برای همین منظور یک بانوی جوان با حضور در ستاد دیه هزینه سالگرد فوت مادر خود را صرف آزادی یک زندانی کرد. این کمک مالی با توجه به شیوع ویروس کرونا و فراهم نبودن زمینه برگزاری مجلس ترحیم انجام گرفت که به برکت آن زمینه آزادی یک محکوم مالی فراهم گردید. محبوس نیازمندی که به علت تاخیر در پرداخت اقساط مهریه و به خاطر یک سکه در بند حضور داشت.

انتهای پیام /

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۰۷:۲۷
تعداد کلیک: ۹۸۳

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.