English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

990 زندانی غیرعمد در فارس چشم انتظار احسان خیرین

نزدیک به یک‌هزار زندانی جرایم مالی غیرعمد در استان فارس چشم انتظار کمک‌های نوعدوستانه نیکوکاران هستند.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، در دیدار اعضای هیئت امنای ستاد دیه استان با نماینده ولی فقیه در فارس حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی رییس کل دادگستری استان فارس در سخنانی گفت: با وجود محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا، برگزاری آیین‌های گلریزان زندانیان غیرعمد در رمضان سال جاری با رعایت تمهیدات بهداشتی و در قالب جشن‌های تلویزیونی و ظرفیت‌های موجود در فضای مجازی برگزار شده و با عنایت به استقبال خوب مردمی انشالله تا پایان ماه مبارک ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه زمان برگزاری مراسم گلریزان مرکز استان طبق سنت سال‌های پیش در شب میلاد امام حسن مجتبی علیه‌السلام برگزار می‌شد، افزود: در راستای برپایی این مرایم معنوی بدون حضور خیرین امسال نیز در تدارک هستیم با همیاری شبکه استانی برنامه‌ای ویژه داشته باشیم تا از قبال آن تعداد زیادی از جمعیت 990 نفری محکومان مالی و متعهدان به پرداخت دیات حوادث کارگاهی یا رانندگی را از بند رهایی بخشیم.

موسوی با اشاره به استخلاص 550 مددجوی تحت پوشش حمایت ستاد دیه در سال گذشته گفت: ستاد دیه استان فارس در سال 1398 فعالیت‌های قابل اعتنایی را در زمینه کاهش زندانیان را عملی کرد و با عنایت به تلاش خالصانه کمیته‌های صلح و سازش از ورود به زندان بسیاری از محکومان نیازمند به داخل زندان ممانعت کرد.

وی در خصوص وضعیت افراد آزاد شده گفت: رقم بدهی این افراد رقمی بالغ بر 400 میلیارد تومان بود که در فرآیند رسیدگی بخشی در قالب گذشت رضایتمندانه از شکات و بخش کوچکی نیز با همیاری دیگر نهادهای حمایتی همچون صندوق تامین خسارتهای بدنی کسر و در مجموع این بدهکاران واجد شرایط با پرداخت مبلغی معادل 189 میلیارد تومان در طول سال از زندان رهایی یافتند.

در ادامه آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز نیز در سخنانی گفت: آزادی زندانیان موضوعی نیست که تنها متوجه دولت باشد بلکه حق در این مسئله با طلبکاراست.

وی با بیان اینکه شخص متضرر در موضوع جرایم مالی، باید برای آزادی زندانی راضی شود، افزود: این مسئله در واقع حق الناس است؛ ما همه تلاش خود را بکار خواهیم گرفت تا مردم پای کار بیایند و تلاش کنند تا افرادی که بابت جرایم غیر عمد، به زندان محکوم شده اند هرچه زودتر آزاد شوند و البته فرد شاکی نیز راضی شود.

امام جمعه شیراز، خاطرنشان کرد: در واقع اگر بخواهیم بر مبنای سیستم قضائی اسلامی عمل کنیم و به نقطه ایده آل برسیم، باید برای کاهش صدور احکام حبس از سوی دستگاه قضائی تلاش کرد؛ به ویژه حبس‌های طویل المدت.

آیت الله دژکام، صدور احکام جایگزین حبس را یک راهکار قانونی برای کاهش تعداد محبوسین قلمداد و در عین حال تاکید کرد که تحقق این موضوع نیازمند کار کارشناسی و فراهم شدن زیرساخت‌هایی است.

انتهای پیام /

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۰۸:۲۳
تعداد کلیک: ۱,۰۵۶

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.