English
به ستاد دیه خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

آزادی 2021 زندانی غیرعمد چهارمحالی در طول 21 سال

مدیرنمایندگی ستاد دیه استان چهارمحال و بختیاری از آزادی 2021 زندانی جرایم غیرعمد در طول 21 سال فعالیت این مجموعه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه کشور، مجید صیادی با تقدیر از حمایت‌های خالصانه خیرین استانی در راستای حبس زدایی از زندان‌ها گفت: سال گذشته در جشن‌های گلریزان مبلغی معادل ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از سوی خیرین استانی پرداخت شد که با این مساعدت مالی زمینه آزادی 81 بدهکار مالی و محکوم به پرداخت دیه ناشی از حوادث کارگاهی یا سوانح رانندگی تامین گردید.

وی افزود: بدهی این محبوسان رقمی بالغ بر ۲۰۵ میلیارد ریال بود که همکاران ستادی و همیاری مددکاران خدوم زندان‌ها تا میزان ۱۷۵ میلیارد ریال را از اصل بدهی در قالب گذشت رضایتمندانه کسر کرد.

۱۸۶ زندانی غیرعمد چهارمحال و بختیاری چشم انتظار خیرین

مدیر نمایندگی ستاد دیه چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: با وجود تلاش‌های بسیاری که در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها انجام گرفته اما در حال حاضر  ۱۸۶ زندانی جرائم غیرعمد در سطح زندان‌های استان حضور دارند که بدون پشتوانه مالی و حتی معنوی بسیاری از آن‌ها برای رهایی به کمک‌های نوعدوستانه خیرین چشم دارند.

وی ادامه داد: رقم بدهی این زندانیان مبلغی نزدیک به ۵۷۰ میلیارد ریال است که البته این جدای از میزان محکومیت ریالی بدهکاران مهریه است.

صیادی با تاکید بر اینکه همه ساله همزمان با ماه مبارک رمضان جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد برگزار می‌شود، اظهار داشت: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و ممنوع بودن تجمع و برنامه‌های مختلف، جشن گلریزان با همکاری شبکه استانی صدا و سیما با حضور فرمانداران و مسوولان شهرستان به مدت ۷ شب در صدا و سیمای استان برگزار شده و همچنان تداوم خواهد داشت.

وی اعلام کرد: ستاد دیه از سال ۷۷ در این استان آغاز به کار کرد که طی این مدت زمینه آزادی بیش از ۲ هزار زندانی جرایم غیرعمد از سه زندان شهرکرد، بروجن و لردگان فراهم شده است.

انتهای پیام /

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۰۹:۰۳
تعداد کلیک: ۱,۰۲۲

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ستاد دیه می باشد.